6 companii de profil/asocieri de firme au depus oferte în cadrul celor două licitații publice, organizate de companie, pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare modernizării liniei de cale ferată Focșani – Roman – Iași – Frontieră (263 km).
Studiile de fezabilitate, cu o valoarea financiară estimativă de 39,8 milioane RON, fără TVA, au drept scop modernizarea infrastructurii feroviare pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h și viteza maximă proiectată de circulație cu 200 km/h, conform parametrilor tehnici prevăzuţi de standardele şi cadrul legislativ şi de reglementare naţional şi european.
Procedurile de licitații pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, aferente tronsoanelor Focșani – Roman (147 km) și Roman – Iaşi – Frontieră (116 km), care au avut termen de depunere a ofertelor pe data de 10 septembrie, respectiv 18 septembrie 2019, sunt în etapa de verificare a documentelor de calificare, în derulare fiind, de asemenea, și procedura de licitație publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, necesar modernizării tronsonului Ploiești Triaj – Focșani (143 km), care are termen de deschidere a ofertelor, 17 octombrie 2019.
Procedurile de licitație au fost organizate pe 3 tronsoane, astfel:
►Focșani – Roman (147 km)
Valoare estimată: 20.382.204,15 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)
Stadiu: verificarea documentelor de calificare
►Roman – Iaşi – Frontieră (116 km)
Valoare estimată: 19.411.623 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)
Stadiu: verificarea documentelor de calificare
►Ploiești Triaj – Focșani (143 km)
Valoare estimată: 19.827.586,35 RON (fără TVA)
Durata contractului: 23 luni
Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)
Termen de deschidere a ofertelor: 17 octombrie 2019
Important de precizat este faptul că linia de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Iași – Frontieră (406 km), situată pe ruta Coridorului IX de transport, este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul țării noastre și asigură legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din Sud – Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din Nord – Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).
Data fiind importanța strategică a acestei linii de cale ferată, operatorii economici trebuie să respecte, în cadrul etapei de elaborare a studiilor de fezabilitate, prevederile actelor normative şi reglementările specifice infrastructurii feroviare/construcții, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico – economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea/reabilitarea staţiilor de cale ferată.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta