Autoritățile locale din Lumina au o sarcină grea: au de recuperat sume importante conform unor decizii ale Curții de Conturi, din 2017 și 2020.
Recent, Consiliul Local Lumina a adoptat o serie de hotărâri pentru contractarea de servicii de asistență juridică în vederea reprezentării comunei în procese care vizează recuperarea acestor prejudicii. Este vorba de 3 procese cu un grad sporit de dificultate.
Primul proces are ca obiect recuperarea unui prejudiciu de peste 270.000 de lei, în baza Deciziei 45/2017 a Curții de Conturi. Curtea a apreciat că acești bani ar fi fost plătiți nelegal (pe fondul unor deficiențe cantitative și al unor majorări de deviz) pentru lucrările de amenajare a parcului din zona derelei din localitate. Deși atacată la instanță, decizia Curții a rămas în picioare. În aceste condiții, în anul 2019, Primăria Lumina a inițiat un proces pentru antrenarea răspunderii contractuale a societății care a asigurat dirigenția de șantier la parcul de lângă derea. Procesul a fost câștigat pe fond, la Tribunalul Constanța, de firma de dirigenție. În termenul legal, Primăria a declarat apel, iar în această cale de atac a obținut administrarea unei expertize tehnice. Însă expertul numit de instanță a atestat că nu există deficiențe cantitative (așadar, contrar celor apreciate de Curtea de Conturi). Din acest motiv, Curtea de Apel Constanța a respins apelul Primăriei, printr-o hotărâre supusă recursului. Consilierii locali au fost de acord cu alocarea sumei de 4.000 de lei în vederea angajării unei case de avocatură care să formuleze recurs și să-l susțină în fața instanței. Achiziția este justificată prin complexitatea cazului, în contextul în care Curtea de Conturi a stabilit prejudiciul în principal pe baza unor deficiențe cantitative, în vreme ce expertul numit de instanță a opinat că nu au existat deficiențe de cantitate.
O altă hotărâre locală vizează contractarea de servicii juridice tot pentru plăți considerate nelegale printr-un raport al Curții de Conturi din anul 2020. Aici este vorba despre recuperarea prejudiciului de peste 200.000 de lei cauzat, conform auditorilor, prin plata nelegală a unor sume facturate eronat de Serviciul de Salubrizare Locală. În această speță, o parte a prejudiciului a fost recuperată deja printr-o dispoziție de imputare de la funcționarii publici din cadrul Primăriei, fiind însă necesare hotărâri judecătorești pentru persoanele responsabile din rândul aleșilor locali (ordonator de credite și viceprimar). În vederea susținerii unor astfel de demersuri în fața instanței, consilierii locali au fost de acord cu încheierea a două contracte de asistență juridică, fiecare în valoare de câte 2.380 de lei.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta