În perioada următoare va începe montarea conductei de transport a nisipului pentru zona Eforie.
Potrivir reprezentanților ABADL, din cauza lungimii conductei – de aproximativ 2 km – este necesară o zonă de plajă extinsă. În aceste condiții, montarea va avea loc pe plaja nouă din zona Mamaia urmând ca, odată asamblată, conducta să fie transportată pe poziția de lucru în dreptul localității Eforie Sud.
Conducta va fi umplută cu aer sub presiune, împinsă în apă și trasă cu ajutorul mai multor remorchere până la Eforie, unde va fi scufundată pe prima poziție de lucru până la începerea lucrărilor de înnisipare.
Conform graficului de execuție, acestea vor debuta la finalul sezonului estival 2022.
”Montajul conductei va fi finalizat în luna februarie 2022, iar la final, plaja din Mamaia pe care aceasta a fost montată vă fi eliberată, afânată, ecologizată și pregătită pentru sezonul estival 2022.”, au precizat reprezentanții ABADL.
În luna august a.c., compania Apele Române Dobrogea Litoral anunța că va continua operațiunea de protejare a țărmului litoralului românesc.
”Cu ajutorul finanțării europene, prin intermediul celor mai moderne tehnologii și contractând cele mai renumite firme în domeniu, reducem eroziunea costieră la malul românesc al Mării Negre.”, nota Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral pe pagina de socializare.
Reamintim că, la sfârșitul anului 2015, a fost finalizată prima etapă din acest proiect de reducere a eroziunii costieră în stațiunea Eforie Nord (diguri și înnisipare). Acum continuă lucrările de apărare a zonei Eforie (Eforie Sud și Cordon Eforie Nord – Eforie Sud) de eroziunea costieră.
Prin construcția digurilor intensitatea valurilor care erodează țărmul este atenuată și astfel sunt protejate suprafețele de uscat, care înseamnă: plaje, structuri hoteliere, infrastructură rutieră, locuințe, baze de tratament etc. De asemenea, este asigurată protecție biodiversității marine.
Pentru construcția digurilor în zona Eforie, ce vor fi amplasate pe o lungime de peste 5.000 metri liniari, se vor folosi 635.000 de tone de piatră, fiind necesare 26.000 de transporturi.
Foto: Facebook ABADL