Astăzi, 9 iunie, la sediul Școlii Gimnaziale nr. 40 „Aurel Vlaicu” Constanța, s-a derulat festivitatea de finalizare a Proiectului Erasmus+ „CLEVER CONSUMPTION”, în prezența elevilor claselor primare, a părinților acestora, precum și a cadrelor didactice din învățământul primar care au participat la acest proiect.
Cu această ocazie, au ținut alocuțiuni atât directorul unității de învățământ – prof. Sita Ana-Mihaela, în numele instituției școlare, cât și prof. Racu Mihaela și p.î.p. Șobraneț Carmen-Oana, în calitate de reprezentante ale cadrelor didactice participante la proiect.
Proiectul Erasmus+ 020-1-UKO1-KA229-079202_2 „CLEVER CONSUMPTION” s-a derulat parcursul a doi ani, în intervalul 2020-2022, a fost coordonat de echipa școlii Welford and Wickham CE Primary School, din Newbury, Anglia, și a adus alături echipele școlilor Semiha Kirac Ilkokulu din Turcia, Siauliu r. Kursenai Kindergarten „Nykstukas” din Lituania, Dimotiko Sxoleio Peiraia din Grecia, și Școala Gimnazială nr. 40 „Aurel Vlaicu” Constanța din România. Proiectele Erasmus își propun să ajute profesorii să învețe diferite tehnici și metode utilizate în sala de clasă prin interconectarea lor cu cadre didactice din Europa.
Scopul proiectului a fost acela de a învăța elevii școlilor participante cum să devină „clever consumers” – „consumatorii isteți” ai viitorului, iar cu ajutorul activităților derulate aceștia au înțeles cum să devină apărătorii planetei.
Pe parcursul celor doi ani de derulare a proiectului, elevii claselor de învățământ primar din cele cinci școli partenere au învățat cum să utilizeze apa și energia într-o manieră mai prietenoasă cu mediul, au înțeles cum să obțină și să consume produse alimentare într-un mod mai responsabil pentru mediul înconjurător, au adoptat principiile necesare pentru a reduce, reutiliza și recicla diverse produse și au cunoscut copii din alte școli din Europa.
Proiectul Erasmus+ 020-1-UKO1-KA229-079202_2 „CLEVER CONSUMPTION” a inclus cinci etape de mobilitate, dintre care patru s-au derulat online, din cauza pandemiei de Covid-19 (mobilitățile din România – 24 – 28 mai 2021, Lituania – 14 – 18 iunie 2021, Turcia – 8 – 12 noiembrie 2021 și Grecia – 24 februarie-4 martie 2022) și una în format fizic (mobilitatea finală, din Anglia – 16 – 20 mai 2022). Un lucru bun al derulării online a proiectului a fost achiziționarea a opt videoproiectoare destinate claselor de învățământ primar participante la proiect.
Cu toate că proiectul coordonat de Welford and Wickham Primary School din Anglia s-a derulat exclusiv online în ultimii doi ani, elevii școlilor partenere din cadrul proiectului au fost interconectați prin intermediul internetului și au putut, în felul acesta, să creeze împreună diverse produse din materiale reciclabile și au învățat cum să adopte un stil de viață săsnătos și prietenos cu mediul înconjurător.
”Prin participarea la acest proiect, pe parcursul celor cinci etape de mobilitate, elevii Școlii Gimnaziale nr. 40 „Aurel Vlaicu” Constanța au creat diferite obiecte din materiale reciclabile, care sunt prezentate atât în la expoziția organizată în cadrul școlii, cât și în grădina și din fața instituției, pe care au și reamenajat-o cu această ocazie. Florile plantate de copiii din clasele primare și de cadrele didactice coordonatoare au transformat grădina școlii într-un spațiu natural frumos, cu benefii educaționale și spirituale pentru toții privitorii, contibuind, în felul acesta, la protecția mediului înconjurător. De acum încolo, elevii vor fi responsabilizați să îngrijească acest spațiu verde pentru a se bucura și pe viitor de un mediu curat.”, a precizat prof. Ana-Mihaela Sita, directorul unității de învățământ.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta