Conecteaza-te cu noi
palaz

Politica

Adio, dosar cu șină și copii xerox inutile! Parlamentul a adoptat Legea interoperabilității

Published

on

Adio, dosar cu șină și copii xerox inutile! La revedere, ore pierdute la cozi! Cam în acest fel se va traduce #LegeaInteroperabilității, inițiată de #PNL și adoptată de #ParlamentulRomâniei, cu o majoritate covârșitoare, este mesajul pe care deputatul Marian Crușoveanu într-un anunț postat pe pagina sa de Facebook.

În această săptămână, în #CameraDeputaților, am votat o lege esențială pentru reforma administrației locale și centrale. Un pas revoluționar în tot ce înseamnă digitalizarea administrației publice din #România. Astfel, noi toți vom beneficia de un serviciu care ne-a dat bătăi de cap, ani de zile: copii xerox peste copii xerox, dosare peste dosare cu documente deja emise de către instituțiile și autoritățile statului.
Prin platforma de interoperabilitate care va fi creată, toate informațiile necesare vor putea fi accesate de către funcționarii publici, în timp real. Astfel, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice, acte de stare civilă, documente care privesc bunuri, situația fiscală, certificate constatatoare sau de înmatriculare, toate acestea vor fi la un click distanță de funcționarii administrației.
Prin această lege, practic, România va intra într-o nouă epocă, serviciile publice vor fi livrate rapid, căci copiile xerox vor fi preluate de sisteme informatice. În acest fel, interacțiunea cetățenilor cu instituțiile și autoritățile publice va fi simplificată. De altfel, se anunță sfârșitul birocrației și statul la cozi inutile.
Este important să reținem că această lege presupune că noi, cetățenii, nu vom mai pune la dispoziția statului documente care au fost deja emise de autoritățile și instituțiile acestuia. În viitor, această lege va deschide un nou capitol de livrare a serviciilor publice: simplu, rapid și la un click distanță. Legea prevede și aspecte ce țin de transparență și protejarea datelor personale, astfel încât să putem afla oricând ce instituție ne-a accesat datele personale. Felicitări colegului nostru, #SabinSărmaș, președintele Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor din Camera Deputaților, pentru toate demersurile făcute în adoptarea acestui proiect legislativ!”

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions