Senatorul de Constanța al USR, Remus Negoi, a depus la Parlament o inițiativă prin care vrea să limiteze timpul dedicat reclamelor derulate în cadrul emisiunilor pentru copii. Din păcate, inițiativa a fost respinsă de majoritatea parlamentară.
„Am avut o intervenție în plenul Senatului pentru susținerea inițiativei legislative pe care am propus-o împreună cu Anca Dragu în vederea limitării timpului dedicat reclamelor derulate în cadrul emisiunilor pentru copii. Inițiativa a fost respinsă de coaliția toxică PSD-PNL-UDMR. Și de AUR-işti.“, afirmă Negoi.
Inițiativa modifică Legea audiovizualului, astfel încât durata publicității televizate din timpul emisiunilor pentru copii să nu depășească 20% dintr-o oră de emisie.
„Nu există în legislația românească nicio prevedere care să limiteze timpul destinat reclamelor tv din cadrul emisiunilor pentru copii, iar acest lucru trebuie corectat. Copiii petrec şi așa mult timp în fața televizorului, în detrimentul altor activități, precum studiul, odihna sau sportul, lucru care favorizează sedentarismul. Chiar dacă televiziunile care dau reclame în exces sunt amendate, răul este deja produs. Un copil care urmărește un desen animat sau un film va petrece mai mult timp în faţa televizorului din cauza reclamelor și atunci este foarte important să limităm durata acestora. Cu atât mai mult cu cât există, în sensul acesta, Directiva UE 2010/13 sau Children’s Regulation Act în SUA. Proiectul pe care l-am depus prevede ca durata publicității televizate din timpul emisiunilor pentru copii să fie de maximum 12 minute într-o oră, în încremenți proporționali cu durata emisiunii respective. Consider că orice măsură de legiferare care servește interesul general al copiilor e mai mult decât binevenită.“, a spus senatorul Remus Negoi.
Senatul e prima cameră sesizată.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta