Liberalii constănțeni au abordat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, din nou problema taxei de pod de la de la Fetești și Vadu Oii. Liderul liberalilor constănțeni, deputatul Bogdan Huțucă a spus că, în momentul de față, există un blocaj din partea Guvernului, în speță Ministerul Transporturilor.
„Inițial au blocat acest proiect din cauza impactului bugetar, care se ridica în jurul a 30 de milioane de euro. Noi am considerat la acel moment că este nejustificat avizul negativ din partea Guvernului. Asta pentru că 30 de milioane de euro nu sunt un impediment atât de mare pentru un buget ca al Ministerului Transporturilor. Ba, mai mult, la ace moment, banii din taxa de pod erau folosiți pentru reabilitarea întregii rețelei de drumuri din România. Deci, cumva, noi plăteam o taxă pentru ca cei de la CNAIR să își acopere bugetul de investiții pentru întreaga țară. Ulterior, poziția Ministerului Transporturilor a devenit din ce în ce mai fermă, tocmai din cauza creșterii alarmante a prețurilor și au simțit presiunea inflaționistă, iar renunțarea a 30 de milioane de euro nu mai e atât de simplu.
Noi rămânem încă la opinia că Ministerul Transporturilor, dacă ar dori, ar putea găsi surse de compensare a acestor venituri (din taxa de pod, n.r.). Cauza inițierii acestui proiect este distorsiunea concurențială care o creează pe piață această taxă de pod. Nu este acceptabil ca un om de afaceri din Dobrogea să concureze cu o firmă din Baia Mare, spre exemplu, pe același domeniu de activitate pe aceeași piață, iar cei de aici să aibă cheltuielile încărcate cu această taxă de pod. Argumentația stă în picioare și nu o poate desființa nimeni.“, a spus Bogdan Huțucă.
Deputatul Marian Crușoveanu a spus, la rândul său, explicat cum pot cei de la Ministerul Transporturilor să își suplimenteze veniturile dacă ar fi eliminată această taxă de pod. El le-a indicat celor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ca și sursă de finanțare la buget, modernizarea sistemului de monitorizare și verificare a rovignetei, luând exemplul vecinilor bulgari, care au ajuns la o creștere a încasărilor de 15 – 20%, doar în primul an.
„Gândiți-vă că de la Vama Negru Vodă și până la Varna avem pe drumurile naționale ale Bulgariei aproximativ 18 puncte de control și verificare a vignetei; pe când în România, la nivelul întregii țări, avem doar 109 echipamente de verificare și control a vignetei, o medie de două și ceva echipamente pe județ. Fondurile la Ministerul Transporturilor ar putea crește exponențial dacă ar fi modernizate aceste echipamente de monitorizare și verificare a vignetei, iar banii pentru a face acest lucru pot veni prin PNRR.“, a spus Marian Crușoveanu.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta