Scandalul dintre purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, și ÎPS Teodosie atinge cote nebănuite. Într-o primă fază, Arhiepiscopul Tomisului a lansat un atac deloc creștinesc asupra PR-ului BOR. Detalii găsiți în textul de mai jos:
ÎPS Teodosie îl atacă pe purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, în Săptămâna Luminată: “Este la a doua soție, care este împotriva religiei”
În urmă cu puțină vreme, pe pagina personală de facebook, Vasile Bănescu îl acuză pe ÎPS Teodosie de minciună cruntă și spune că afirmațiile arhiepiscopului Tomisului ”dezonorează total și zgomotos pe absolut oricine.”
Iată postarea sa integrală:
”Minciuna cruntă, insolentă și obscenă expectorată public, atacul la persoana și mai ales la familia cuiva, atac alimentat de ură „creștină” și furie provocată de confruntarea cu realitatea, nu de vreun strop de adevăr, dezonorează total și zgomotos pe absolut oricine.
Când acest oricine e însă un reprezentant oficial al Bisericii, o persoană care s-a compromis personal până la creșterea stufoasă în jurul ei a unui bogat folclor public/ infrabisericesc deloc favorabil, care a polarizat major comunitatea eclezială, sfidând în formă continuată Patriarhia Română, legea, binele comun și interesul național, persoană asociată azi cu simpatia declarată pentru un dictator declarat criminal de război și în timp cu alte lucruri tenebroase care compromit grav inclusiv instituția pe care o reprezintă, într-un asemenea nesfârșit de trist și scandalos caz, situația devine una care l-ar putea invita sau chiar constrânge la scuze publice și pocăință.
Adevărul, mărturisit sau doar aflat, îl va face liber cândva.”, a scris Vasile Bănescu pe pagina de Facebook.
Punctul său de vedere sugerează ideea că ÎPS Teodosie ar putea fi cercetat pentru faptele și declarațiile sale de către consistoriul patriarhal, care este o instanță disciplinară internă a Bisericii Ortodoxe Române.
Teoretic, Bănescu l-ar putea chema pe ÎPS Teodosie în fața unei instanțe civile, însă instanțele lumești nu pot constrânge la pocăință, ci doar pot dispune repararea morală a unui prejudiciu. De aici decurge ideea că PR-ul BOR se referă mai degrabă la instanța disciplinară bisericească, cea care poate aplica sancțiuni ecleziastice, de la mustrare până la caterisire, adică excluderea din rândul preoțimii.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta