Conecteaza-te cu noi
palaz

Politica

Consilierii PNL din CJ Constanța: Noua Organigramă și Regulamentul de Organizare și Funcționare vor fi votate doar dacă sunt îndeplinite procedurile și normele legale

Published

on

Noua Organigramă și Regulamentul de Organizare și Funcționare vor fi votate doar dacă sunt îndeplinite procedurile și normele legale, este anunțul făcut de aleșii județeni din Constanța prin interemediul unui comunicat remis redacției.

“Urmează o nouă ședință a Consiliului Județean Constanța, iar unul din proiectele de interes major pentru buna funcționare a instituției este referitor la noua Organigramă și Regulamentul de Organizare și Funcționare a instituției, a subordonatelor,  care ar trebui adoptate și corelate cu noile modificări legislative, în special cu legea 296/2023 și Codul Administrativ. Ținem să subliniem faptul că, din partea grupului de consilieri PNL din cadrul CJ Constanța, există toată deschiderea ca acest proiect să fie adoptat cu celeritate, însă este necesar să fie îndeplinite atât procedurile administrative, cât și cele legale, fapt ce nu s-a întâmplat în sedința anterioară. Prin urmare, consilierii PNL invită la respectarea legii, astfel încât să putem avea un proiect de hotărâre care va fi în interesul instituției, fără a fi făcut în culise, doar în ideea de a oferi niște poziții unor persoane.  În același timp, credem că am depășit perioada și modelul lui Nicușor Constantinescu, un stil total nepotrivit, nerespectuos față de consilieri, dar și care ocolește adesea legea”, informează grupul consilierilor județeni.

Pentru a preveni repetarea unui vot negativ din partea consilierilor PNL, similar celui înregistrat în cadrul ședinței anterioare, aceștia subliniază importanța unor detalii ce ar trebui să însoțească inițiativa președintelui CJ Constanța, referitoare la noua organigramă. Enumerăm câteva aspecte esențiale:

  • Organigrama, noua arhitectură instituțională a Consiliului Județean, rezultată în urma procesului de reorganizare, este obligatoriu să fie însoțită și susținută de explicații referitoare la fiecare permutare realizată în cadrul instituției. Mai mult, este imperativ ca inițiatorul să argumenteze în baza căror criterii au fost luate deciziile privind reorganizarea fiecărei structuri, fie că este vorba de diminuare, comasare sau desființare a unor entități, inclusiv în contextul creării de noi servicii sau direcții. Practic, conform legii, ințiatorul este obligat să justifice în fața consilierilor necesitatea adoptării măsurilor propuse.
  • Este obligatoriu ca, o dată cu adoptarea Organigramei, să fie votat și Regulamentul de Organizare și Funcționare. Dacă acest proces nu se desfășoară simultan, se va crea un blocaj, generând astfel o situație în care devine imposibilă implementarea organigramei. Aprobarea ROF este corelată cu reorganizarea și cu definirea viitoarelor atribuții, acestea fiind esențiale în acest proces.
  • În plus, dorim să mai subliniem faptul că proiectul de hotărâre este obligatoriu a fi însoțit de rapoartele de specialitate ale instituției, precum și de avizul departamentului juridic, acesta din urmă fiind esențial, pentru că îi asigură pe toți consilierii că aspectele de legalitate sunt îndeplinite.

“Grupul Consilierilor PNL înțelege cât de urgentă este adoptarea acestui proiect de hotărâre și dorește să sprjine activitatea instituției, astfel încât să nu intre în blocaj și să se confrunte cu sincope în derularea proiectelor”, se mai menționează în documentul de presă.

 

Advertisement
usr

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions