Polițiștii de imigrări din Constanța au emis în cursul anului trecut 7.950 de permise de ședere pentru diferite scopuri și 4.878 de avize de angajare în muncă. Peste 248 de străini au fost depistați în situații ilegale, dar și amenzi în valoare de peste 396.000 de lei au fost aplicate de polițiștii de imigrări.
Potrivit comisarului șef Mircea Daniel Labeș, șef al Serviciului de Imigrări al județului Constanța, activitatea de prevenire și combatere a muncii nedeclarate a străinilor reprezintă o prioritate, în vederea creșterii gradului de siguranță al cetățeanului, printr-un control permanent asupra respectării legislației în domeniul migrației.
În ceea ce privește dreptul de ședere/rezidență pe teritoriul României, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, poliţiştii de imigrări au asigurat managementul șederii și rezidenței pentru peste 33.000 de persoane, dintre care 11.596 de străini din state terțe, 1.566 din state al Uniunii Europene si aproximativ 20.000 cetateni straini beneficiari ai protectiei temporare. Cei mai mulți provin din Turcia – 2.896, Nepal – 1.337, Sri Lanka – 868, Moldova – 819, Bangladesh – 550 și India – 356, dar și 1.566 de cetățeni ai Uniunii Europene/SEE/CH, majoritatea din Italia, Germania şi Franța.
Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt angajarea în muncă și studii.
Ca urmare a aprobării dreptului de ședere au fost emise 7.950 de permise de ședere, dintre care 7.783 pentru ședere temporară și 167 pentru ședere pe termen lung. Au fost eliberate 341 de certificate de înregistrare și 24 de cărți de rezidență permanentă pentru cetățenii Uniunii Europene/SEE/CH. Totodată, s-au emis 7.305 documente de protectie temporară pentru cetățeni din Ucraina.
În perioada analizată au fost înregistrate 4.826 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, fiind emise 4.878 de avize de angajare pentru lucrători permanenţi şi detașați, iar 539 de cereri au fost respinse. Dintre acestea aproximativ 30% reprezintă avize de muncă emise în cazurile în care străinii erau deja pe teritoriul României.
De asemenea, au fost înregistrate 254 de invitații pentru cetățenii din state terțe, fiind aprobate 235 și respinse 19. A mai fost soluționat un număr de 231 de cereri privind reîntregirea familiei cu cetățeni din state terțe, fiind avizate – 191 și respinse – 8.
Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință, au fost organizate 381 de activități specifice de control, în urma cărora au fost depistați în situații ilegale 248 de străini. Dintre aceștia, cei mai mulți provin din Turcia – 86, Afganistan – 34, Nepal – 26, Sri Lanka – 26, Bangladesh – 10, Pakistan – 7, iar diferența sunt din alte state.
Au fost emise 309 decizii de returnare cu termen de plecare voluntară de 15 sau 30 de zile de pe teritoriul României, dintre care, pentru ședere ilegală – 141, refuzarea prelungirii dreptului de ședere – 30, la cerere – 51 și ca urmare a anulării dreptului de ședere/revocare viză de intrare – 82.
Ca urmare a emiterii deciziilor de returnare, față de 56 de cetățeni străini, a fost instituită măsura nepermiterii intrării pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, pentru o perioadă cuprinsă între 6 luni și 5 ani, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
În perioada analizată au fost emise 61 de decizii de returnare sub escortă ca urmare a finalizării procedurii de azil și a riscului sustragerii, iar 26 de persoane au fost introduse în centrele de custodie publică, până la îndepărtarea de pe teritoriul țării noastre.
Totodată, au fost aplicate 456 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 396.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, și a prevederilor O.G. nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare.
”În anul 2023 s-a reușit și îmbunătățirea condițiilor de lucru cu publicul, în contextul relocării sediului structurii noastre într-un spatiu care a permis creșterea numărului de ghișee de lucru cu publicul.”, a precizat comisarul șef Mircea Daniel Labeș, șeful Serviciului de Imigrări al judeșului Constanța.
Foto: Mircea Daniel Labeș
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta