Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri și Poduri Constanța a încheiat anul trecut în insolvență, însă cu profit mai mare decât câștigurile ultimilor zece ani. Compania a înregistrat un plus de 4,6 milioane de lei în 2016, cu 36% mai mare decât profiturile cumulate în anii 2012-2014, după ce în 2015 a marcat o pierdere de 16 milioane de lei, informează Biroul de presă al CITR prin intermediul unui document remis redacției.
Compania de stat înregistra în 2015 o cifră de afaceri mai mică cu 80% decât în 2012. În decembrie 2015, Regia a solicitat instanţei de judecată deschiderea procedurii de insolvenţă din cauză că s-au redus drastic comenzile de lucrări, iar conturile societăţii au fost poprite, ceea ce a dus la blocarea activităţii acesteia.
În aproximativ şase luni de la deschiderea procedurii, sub administrarea judiciară a CITR, care a supravegheat strict activitatea Regiei, costurile au fost optimizate, schema de personal readaptată şi cea operaţională reorganizată aproape integral, ceea ce a dus la restructurarea companiei. La finalul anului 2017, la o cifra de afaceri prognozată la 62 de milioane de lei, profitul estimat se ridică la 13 milioane de lei, de aproape 3 ori profitul înregistrat anul trecut.
“Practic, compania performează fiindcă întreaga sa activitatea a fost eficientizată. Pe jumătate din suma alocată față de 2013, de exemplu, în 2016 am reușit să înregistrăm un profit de două ori mai mare. Cu implicarea administratorului special al RADJP Constanța, am reuşit să realizăm profit net, ceea ce arată deja o societate stabilă. Practic, am restructurat Regia în insolvență cu bani mai puțini și asta pentru că ne-am implicat în mod real în activitatea companiei”, explică Bogdan Gorde, senior partner al CITR.
CITR, împreună cu managementul Regiei, a asigurat necesarul optim de materii prime și materiale de la furnizori, a reintrodus în circuit resurse tehnice mai vechi dar funcţionale şi a facilitat investiţii de aproximativ 5 milioane de lei. Apoi, a suplimentat comenzile de lucrări de la Consiliul Judeţean şi Primării şi a redus personalul cu 17%, până la schema minimă necesară continuării şi eficientizării activităţii. Astfel, cheltuielile cu personalul au scăzut cu 20% în 2016 faţă de anul 2015.
Cele mai importante măsuri luate de administratorul judiciar au vizat însă ajustarea costurilor şi reducerea risipei. După analiza profitabilităţii fiecărei secţii din cele 11 ale Regiei s–a renunţat la două dintre ele. Planul de achiziţii a fost reorganizat, ceea ce a dus la o stare mai bună a parcului auto al companiei, în contextul în care s-au redus și cheltuielile cu reparaţiile cu aproape 10% în 2016 faţă de anul precedent.
“Datorită acestor măsuri, RAJDP Constanța e o companie profitabilă și nu doar în cifre, ci și în percepția autorităților, dar și a contribuabilului. Aceste rezultate demonstrează că și companiile de stat pot fi profitabile dacă funcționează pe modele de business private și dacă factorii implicați depun toate eforturile pentru rentabilizarea activității. Asta înseamnă, în primul rând, implicare serioasă din partea administratorului pentru identificarea pierderilor nejustificate, ajustarea costurilor şi eficientizarea schemelor de personal supraaglomerate”, completează Gorde.
Creditorii Regiei Autonome Judeţene de Drumuri și Poduri Constanța au agreat planul de reorganizare întocmit de CITR, ceea ce înseamnă că până la finalul perioadei de reorganizare societatea își va achita toate datoriile către creditorii săi, în valoare de 61 de milioane de lei.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta