Știm cu toții cum se circulă pe mijloacele de transport în comun din Constanța. De câte uri urc într-un 42 sau 43, autobuze care circulă prin Tomis Nord, îmi compostez bilet. În jurul meu sunt oameni care stau cu bilete în mână pentru a face același lucru. De multe ori sunt nevoită să circul și cu autobuzul 48, care circulă spre cartierul Palas. Aici nu e nevoie să stau la coadă la compostor pentru că foarte puțină lume compostează bilete. Sunt linii de autobuz unde sunt foarte puțini blatiști, dar și linii unde aceștia constituie majoritatea. Regia de transport în comun a încercat diferite soluții pentru a scăpa de ei și a funcționa cu cât mai puține pierderi. A introdus programul pilot, în intervalul 28.08-3.09 privitor la accesul în autobuze. Astfel, pe linia 42, în intervalul orar 08:00-16:00, călătorii au întâlnit reprezentanți ai regiei, care le-au solicitat să urce în autobuze folosind ușile din spate și să coboare pe ușile din față, respectiv mijloc. Au existat și vor continua să existe controale ale controlorilor RATC dar și ai Poliției Locale. Cu toate acestea, blatiști vor continua să existe. Însă pentru cei care vor să circule cu bilete, regia s-a gândit să ofere o mai mare posibilitate de a le cumpăra. Și asta cu atât mai mult cu cât sâmbăta și duminica chisșcurile de bilete ale regiei sunt închise. Pe ici pe colo mai există câteva societăți comerciale de unde poți cumpăra bilete, însă sunt puține. Tocmai din acest motiv, în cursul zilei de azi, RATC a transmis un comunicat de presă potrivit căruia anunță că oferă comercianților posibilitatea de a deveni distribuitori de bilete de călătorie. Principalele avantaje pentru colaboratori: – comision din vânzarea de bilete; – atragerea de noi clienți; – primirea biletelor direct în locațiile de vânzare; – promovare pe site-ul regiei: http://www.ratc.ro/harta-chioscuri/ (inserarea locației cu poză, program de funcționare, inserarea link-ului paginii dumneavoastră). Am stat de vorbă cu persoana împuternicită de RATC în acest sens, Roxana Deacu, care ne-a spus că nu se pune problema închiderii vreunui chioșc. ”Nu se închid punctele noastre de vânzare, însă dorim să avem un acces mai mare la vânzarea biletelor. S-au făcut și se fac suficiente reclamații la sediul regiei potrivit cărora nu sunt suficiente locuri de vânzare a biletelor. Deja avem contracte cu diferite magazine dar vrem să ne extindem. Intenționăm să încheiem contracte cu diferite chioșcuri de ziare, cu magazine alimentare și, eventual, cu hipermarketurile care sunt deschise sâmbăta și duminica. Avem deja două solicitări. Noi vrem să avem călătorii mulțumiți”, ne-a spus Roxana Deacu. Așa că e posibil ca pe viitor să existe mult mai multe puncte de vânzare a biletelor RATC. Important e să existe și cumpărători.