Conecteaza-te cu noi
palaz

Politica

Zeci de posturi vacante au fost deblocate în MAI și Ministerul Dezvoltării

Published

on

Guvernul a aprobat, ieri, prin două Memorandumuri, deblocarea unor posturi vacante din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene și din cadrul unor instituții publice și organe de specialitate ale administrației publice centrale aflate în subordinea M.D.R.A.P.F.E., în vederea ocupării lor prin concurs. În cazul ambelor ministere, ocuparea posturilor se va face cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinație în bugetele aferente, informează Biroul de presă al Executivului.

În cazul Ministerului Afacerilor Interne, transmite Guvernul, este vorba despre 616 funcții de conducere pentru care a fost dispusă prelungirea împuternicirii, dintre cele 1.275 funcții de conducere ale căror atribuții sunt exercitate cu caracter temporar, prin împuternicire, după caz, de către polițiști și cadre militare. Potrivit prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului și ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, ambele cu modificările și completările ulterioare, împuternicirea poate fi dispusă pentru o perioadă de până la 6 luni, iar prelungirea împuternicirii poate fi dispusă, pentru încă maximum 6 luni, perioadă în care este obligatorie organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea postului vacant. Astfel, perioada maximă pentru care poate fi dispusă împuternicirea aceleiaşi persoane este de un an, iar în situaţia în care respectivul post vacant nu se ocupă prin una din  modalităţile prevăzute de lege, este necesară împuternicirea unei alte persoane. Acest aspect are consecinţe atât asupra asigurării continuităţii actului managerial de către persoane care deţin cunoştinţele necesare şi au dobândit experinţă în respectivul domeniu, cât şi asupra stabilităţii la locul de muncă.

În contextul deficitului major de personal generat de ieșirile din sistem ca urmare a accesării dreptului la pensie de către polițiști și cadrele militare în activitate sau a modificării/încetării raporturilor de serviciu ale titularilor acestora, deblocarea acestor posturi a fost aprobată prin Memorandum, având în vedere că posturile respective  nu fac obiectul excepțiilor prevăzute în Ordonanța Guvernului nr. 3/2017 privind unele măsuri pentru administrația publică centrală, care suspendă, până la data de 31 decembrie 2017, ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante.

Printr-un alt Memorandum, Guvernul a aprobat posturile vacante sau temporar vacante care urmează să fie ocupate prin concurs sau examen din cadrul aparatului propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, Inspectoratului de Stat în Construcții, Institutului Național de Administrație, Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, precum și din cadrul instituțiilor publice cu personalitate juridică ale Agenției.

Advertisement
usr

Decizia a fost luată pentru utilizarea eficientă a resurselor umane disponibile și cu expertiză în domeniile specifice acestor instituții, în scopul atingerii obiectivelor asumate pentru fiecare domeniu prin Programul de Guvernare.

Concret, potrivit sursei citate, este vorba despre funcții de conducere și de execuție repartizate după cum urmează: 80 de posturi din cadrul aparatului propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, 6 posturi din Inspectoratul de Stat pentru Construcții, 25 de posturi din Institutul Național de Administrație. Pentru Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară și instituțiilor publice cu personalitate juridică ale Agenției, Memorandumul prevede ocuparea, la nivel central și teritorial, a unui număr de 104 posturi subvenționate de la bugetul statului și alte 75 finanțate din venituri proprii.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions