Primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, a lansat, astăzi, o aplicație online prin intermediul căreia constănțenii pot face sesizări și reclamații pe șase domenii de activitate: dotări urbane, drumuri publice, igienă publică, spații verzi, câini fără stăpân și iluminat public. Despre aplicație, edilul susține că toți cei care vor avea ceva de sesizat își vor putea urmări și solicitarea și îi roagă să aibă răbdare pentru orice mică întârziere.
“Îi încurajez pe constănțeni să folosească aplicația pentru orice neregulă descoperită în teren și îi rog să aibă răbdare pentru orice situație de întârziere. Aplicația este în construcție și lucrăm să o facem performantă”, a explicat primarul Decebal Făgădău, despre aplicația gratuită care poate fi descărcată din App Store și Google Play. Este important să precizăm faptul că aplicația, în forma actuală, permite atașarea de fotografii și logarea prin contul de Facebook sau datele înscrise la Serviciul Public de Taxe și Impozite. Făgădău a explicat că această aplicație se înscrie în proiectul Smart City, proiect pe care primarul Constanței l-a lansat anul trecut.
Anticipând multe dintre reclamațiile pe care administrația locală le va primi, Decebal Făgădău a declarat că mizeria din Constanța “aparține mediului privat” și că Poliția Locală a început o campanie de conștientizare.
„99% din mizeria pe care o vedem în oraș aparține mediului privat! Poliția Locală a început cu conștientizări în parcuri, în spații publice, pe lângă asociațiile de proprietari, de data aceasta a aplicat și sancțiuni. Pe măsură ce vom crește numărul polițiștilor locali, vom deveni din ce în ce mai fermi, spunându-le proprietarilor care nu sunt de bună credință că creează o imagine generală a orașului nostru, cu care nu ne mândrim! Tocmai pentru că de la campanie la campanie am adus instrumente noi la îndemâna constănțenilor, astăzi anunț că lansăm o aplicație gratuită, se numește „Sesizări Constanța”! Aplicația este la îndemâna constănțenilor, să ne reclama probleme cu care se confruntă în fiecare cartier! Discutăm de mult timp despre această aplicație, a trebuit să ne reformăm organigrama și să ne asigurăm că nu doar primirea reclamației reprezintă ceea ce are de făcut municipalitatea, ci rezolvarea reclamației! Altfel, construim un instrument pe care nu îl va mai utiliza nimeni, discredităm instrumentul! Nu este singura aplicație și nu este singura linie în care dorim să modernizăm orașul nostru. Conceptului de smart city se circumscriu mai multe direcții și proiecte. Anul acesta este un an laborator, în care testăm tot felul de soluții, tehnologii, produse. Până în momentul de față, am testat aplicații legate de catalogul electronic, o apropiere a relației părinte-elev-profesor; apoi parcare inteligentă, iluminat inteligent, supraveghere video, anunțuri publice, stație de încărcare electrică, înseamnă un proiect integrat! Avem în teste în momentul de față o semaforizare inteligentă, pe relația Constanța – Ovidiu, la intersecția Tomis cu Aurel Vlaicu”, a declarat primarul Făgădău și a completat prin a spune că sistemul de plată a parcărilor prin SMS face parte din același proiect pe care l-a propus de anul trecut.
“Vrem aceeași aplicație, prin care semnalizăm toată parcarea de-a lungul bd. Tomis, unde odată ce ai parcat nu este nevoie să cauți cu privirea sau să aștepți să vină operatorul uman, ci poți transmite un SMS sau, totodată, poți descărca aplicația TPARK. Prin aceasta, aducem Constanța în rândul orașelor românești. Suntem puțin în urma altor centre urbane mai dezvoltate din acest punct de vedere, dar încercăm să accelerăm procesul de actualizare din punct de vedere tehnologic, a Constanței. (…) Avem șase domenii pe care le pot alege constănțenii în momentul în care doresc să reclame”, a spus Decebal Făgădău.
La evenimentul de lansare al acestei aplicații a participat și reprezentantul companiei I-Tom, care a realizat aplicația, Adrian Drăgan.
„Împreună cu Primăria Constanța am lansat o aplicație care apropie foarte mult Primăria față de cetățean, care va ști tot timpul ce se va întâmpla cu sesizarea pe care a trimis-o. Va fi notificat întreg procesul către cetățean. Acesta este un lucru nou, cetățeanul va fi anunțat până când se va rezolva problema. Cetățeanul se poate conecta la aplicație prin contul de Facebook sau cel de la SPIT. Aplicația este perfectibilă, se lucrează la ea în continuare, vin lucruri noi din feedbackul cetățeanului și le vom rezolva. Aplicația este în teste de două săptămâni, de peste trei luni s-a lucrat la ea”, a spus Drăgan.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta