Poliţiştii din Buzău au indisponibilizat peste 82.000 de kilograme de produse contrafăcute, în urma a 30 de percheziții efectuate în 10 județe și în municipiul Bucureşti, sub coordonarea Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice – Inspectoratul General al Poliției Române. 3 persoane au fost aduse la audieri. La data de 31 ianuarie a.c., poliţişti din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Buzău au efectuat 30 de percheziții (în județele Galaţi, Brăila, Ilfov, Constanţa, Tulcea, Dolj, Braşov, Iaşi, Cluj, Timiş şi în București), la persoane bănuite de comiterea de infracțiunilor privind drepturile de autor. Din cercetări a rezultat că, în cursul anului 2017, trei administratori a două firme ar fi creat şi implementat un mecanism infracţional, prin care ar fi importat produse contrafăcute, atât din spaţiul comunitar, cât şi extracomunitar, pe care le-ar fi comercializat ulterior sub denumiri similare cu mărci protejate. În urma perchezițiilor, polițiștii au ridicat şi indisponibilizat peste 82.000 de kilograme de produse, precum și înscrisuri care atestă activitatea infracțională. 3 persoane, cu vârste cuprinse între 49 și 54 de ani, bănuite în cauză, au fost conduse la audieri. Prejudiciul cauzat prin activitatea infracţională a fost estimat la 1.000.000 de lei. Activităţile au fost desfăşurate în cadrul unui dosar penal aflat în instrumentarea Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice Buzău, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Buzău, cu sprijinul poliţiştilor din Galaţi, Brăila, Ilfov, Constanţa, Tulcea, Dolj, Braşov, Iaşi, Cluj, Timiş și București. Polițiștii continuă cercetările, pentru stabilirea întregii activități infracționale și recuperarea prejudiciului, sub aspectul comiterii infracțiunilor de „punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice ori similare”, „producerea în orice mod, importul, (…) punerea în vânzare sau vânzarea unor mărfuri purtând menţiuni false privind (…) originea si caracteristicile mărfurilor, (….) în scopul de a induce în eroare pe ceilalţi comercianţi şi beneficiari” şi “folosirea unei firme, embleme sau ambalaj de natură să producă confuzie cu cele folosite legitim(…)„.