Conecteaza-te cu noi
palaz

Politica

Guvernul adoptă astăzi Ordonanţa de Urgenţă privind situaţia salariilor bugetarilor angajaţi part-time

Published

on

Guvernul va adopta, în şedinţa de joi, Ordonanţa de Urgenţă privind situaţia salariilor bugetarilor angajaţi part-time, ale căror venituri sunt mai mici decât contribuţiile.

„Întrucât în sectorul bugetar sunt angajaţi part-time pe ocupaţii cum ar fi femei de serviciu, contabili, profesori etc., s-a luat decizia ca ministerele de resort să încerce întregirea normei la 8 ore, să constate dacă vreunul dintre aceşti angajaţi poate fi încadrat la excepţiile din OUG 79/2017. De asemenea, în proxima şedinţă de Guvern, pentru cei care nu se încadrează în aceste condiţii, va fi emisă o Ordonanţă de Urgenţă”, a declarat, marţi, ministrul Muncii, făcând referire la situaţia bugetarilor angajaţi part-time, ale căror venituri sunt mai mici decât contribuţiile la stat.

Potrivit ministrului, Consiliul Economic şi Social (CES) nu ar fi pus ordonanţa pe ordinea pe zi la ultima şedinţă.

“Din păcate, de la Consiliul Economic şi Social ne-a venit o veste proastă, pe care nu am reuşit să o înţelegem. Deşi sindicatele au cerut în ultimele zile să găsim o soluţie să rezolvăm această problemă şi am întocmit această ordonanţă, astăzi (marţi-n.r.) CES nu a pus-o pe ordinea de zi. Reprezentanţi ai sindicatelor au votat să nu fie pusă pe ordinea de zi. Mă face să mă gândesc dacă aceşti reprezentanţi chiar îi reprezintă pe salariaţi”, a arătat ministrul Muncii citat de mediafax.o.

Advertisement
usr

De asemenea, Lia Olguţa Vasilescu a mai declarat că angajaţii part-time, în marea lor majoritate, lucrau 8 ore, dar erau pontaţi cu două sau patru ore, ceea ce le afecta cuantumul drepturilor la pensie.

„Legea salarizării nu afectează sub nicio formă drepturile salariale ale acestora. Dar în OUG nr. 79/2017 s-a stabilit că angajaţii plătesc contribuţii la nivelul salariului minim”, mai susţinea ministrul Muncii.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions