România a devenit singura țară din regiune care nu mai este promovată în cataloagele marilor turoperatori din Germania, stat care recent era principalul furnizor de turiști pentru piața locală. Potrivit ziarului Profit.ro, după TUI și Neckermann, și compania Dertour a renunțat acum să mai promoveze ofertele românești. Eliminarea României din cataloage, unde Bulgaria și Ungaria, de exemplu, ocupă numeroase pagini, este argumentată prin infrastructura deficitară, numărul mic de hoteluri de calitate și tarifele foarte mari practicate de acestea. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider În 2012, și alt gigant al turismului mondial, TUI, a renunțat să mai tipărească în cataloagele sale oferta turistică a României, iar în toamna anului 2015 și Neckermann, subsidiara germană a unuia dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, Thomas Cook, a decis că România nu va mai figura, după o prezență de trei ani, în cataloagele sale. Acum, punctele slabe ale României au fost prezentate și în ultimul număr al uneia dintre cele mai mari reviste de turism din Germania, Touristik Aktuell, publicație citită de peste 112.000 de specialiști din domeniu. Revista a publicat un editorial dedicat Europei de Est, în care se vorbește despre Slovenia, Republica Moldova, Muntenegru, Polonia, Rusia, Croația și Bulgaria. Singura remarcă la adresa României aparține Katrinei Holzbrecher, manager de produs la DER Touristik Frankfurt, care acordă țării o bilă neagră pentru faptul că infrastructura este deficitară, iar ofertele hoteliere sunt puține și la prețuri foarte mari. CITEȘTE ȘI Turoperator german: Cei mai fideli turiști germani pe litoralul românesc au peste 70 de ani. Unii au și decedat în vacanță Acestea sunt și motivele pentru care DER Touristik Frankfurt a scos România din catalogul său tipărit, în care apar în continuare, de exemplu, Bulgaria și Ungaria, lăsând doar un singur circuit și câteva hoteluri în oferta online. Până anul trecut, România era prezentată în cataloagele Dertour, marcă a DER Touristik, pe 15 pagini, cu o ofertă complexă cuprinzând mai multe circuite de grup, trasee individuale cu autoturismul, sejururi pe litoral și în Delta Dunării, city break-uri și vacanțe în stațiuni balneoclimaterice și montane. Pe lângă cele 15 pagini cu oferte, diverse reclame cu și despre România erau prezente chiar pe coperțile catalogului Dertour. Toate acestea au dispărut însă din acest an. Relațiile României cu turoperatorii germani, și așa nu foarte calde, s-au răcit și mai mult din luna mai a anului trecut, când fostul ministru al Turismului Mircea Dobre a decis să închidă birourile de promovare turistică ale României în străinătate, inclusiv pe cel de la Berlin. Fostul șef al acelui birou, care a și părăsit ministerul după închidere, este cel care a intermediat de-a lungul anului aproape toate întâlnirile turoperatorilor germani cu miniștrii și șefii români ai Turismului, începând cu Elena Udrea și până la Anca Nedea, predecesoarea lui Mircea Dobre, cel care nu a ținut legătura cu acești turoperatori germani.