Conecteaza-te cu noi

Societate

Guvernul introduce noi termene de valabilitate pentru pașapoarte

Published

on

Termenul de valabilitate al pașapoartelor pentru persoanele cu vârsta de peste 25 de ani va fi dublat, de la 5 ani la 10 ani, cu argumentul că fizionomia acestora se schimbă foarte puțin, dar și pentru a evita aglomerația de la ghișee. Simultan, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 și 25 de ani, valabilitatea pașaportului va fi de 5 ani, față de 3 ani în prezent. Pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani, pașaportul simplu electronic va fi valabil 3 ani, se arată în proiectul promovat de Executiv.

Aceste modificări au fost anunțate astăzi de premierul Viorica Dăncilă și sunt promovate prin proiect de lege. Premierul transmite că se evită astfel aglomerația la ghișee, pe timpul verii, știind că un număr mare de cetățeni preferă să solicite un pașaport simplu temporar. Totodată, Guvernul va limita situațiile în care poate fi solicitat în regim de urgență un pașaport temporar.

“În prezent, o persoană poate solicita în regim de urgență un pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an, fără a i se cere să dovedească urgența invocată, ceea ce a încurajat foarte mulți cetățeni să opteze pentru acest tip de pașaport atunci când au uitat să-și facă din timp documentul de călătorie sau când nu au dorit să aștepte timpul necesar realizării unui document electronic”, este argumentul guvernanților. Potrivit acestora, pașaportul temporar va fi eliberat în termen scurt (de la două ore până la maxim trei zile), cum se întâmplă în prezent, doar în anumite cazuri, clar reglementate, cu obligația prezentării documentelor care dovedesc urgența.

Important de știut este următorul aspect: printre situațiile pentru care va putea fi solicitat un pașaport simplu temporar se numără motive de sănătate ori faptul că un minor urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii sau pentru a participa la concursuri oficiale. De asemenea, conform documentului propus de Executiv, persoanele care declară că nu doresc să li se elibereze un document electronic pot opta pentru un pașaport temporar. Un singur aspect mai trebuie explicat, respectiv faptul că acesta le va fi eliberat în termenul legal prevăzut pentru eliberarea pașaportului simplu electronic.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions