Astăzi, la Ministerul Economiei a avut loc o nouă întâlnire între ministrul Dănuţ Andruşcă şi liderii de sindicat ai Sindicatului Navalistul de la Şantierul Naval Mangalia. Este déjà cea de-a doua întâlnire în decurs de câteva săptămâni, semn că se mişcă lucrurile. Pe pagina oficială a ministerului a fost postat următorul text:
“Ministerul Economiei a Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă și reprezentanții Sindicatului Liber “Navalistul” s-au întâlnit în cursul zilei de astăzi, 9 martie 2018, la sediul Ministerului Economiei, la invitația ministrului pentru a schimba informații referitoare la stadiul negocierilor privind transferul pachetului majoritar de acțiuni al societății DMHI către un potențial investitor. Este cea de-a doua întâlnire dintre reprezentanții Sindicatului Liber “Navalistul” și Ministrul Economiei în decursul ultimelor 30 de zile pe această temă.”
Liderii sindicali au exprimat preocuparea membrilor organizaţiei lor pentru scăderea drastică a activităţii şantierului, aducând la cunoştinţa ministerului faptul că 700 de salariaţi nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima navă construită în şantier. În acest context, principala grijă a angajaţilor este că activitatea în şantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceştia au de plătit rate şi facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat acelaşi volum de ore suplimentare. Reprezentanţii sindicatului au mai arătat că pe măsură ce durata negocierilor se prelungeşte, îngrijorarea angajaţilor se accentuează şi determină tot mai mulţi salariaţi să părăsească societatea.
“Am acceptat invitaţia domnului ministru, deoarece suntem interesaţi să aflăm informaţii în mod direct. I-am prezentat ministrului toate îngrijorările noastre. Nu vrem să dramatizăm, vrem doar să atragem atenţia factorilor de decizie asupra faptului că situaţia din şantier se degradează pe zi ce trece, iar moralul salariaţilor este afectat de incertitudine. Nivelul salariilor de acum din DMHI este cel mai scăzut din întreaga industrie navală din România, deoarece în ultimii trei nu s-au mai acordat creşteri salariale. Starea de incertitudine face ca forţa de muncă înalt calificată să opteze pentru alte locuri de muncă mai bine plătite”, a declarat Ilie Laurenţiu Gobeajă, preşedintele Sindicatului Liber Navalistul.
Nu se specifică nimic concret în comunicatul de presă dar sunt semne suficiente pentru ca angajaţii de la Santier să fie convinşi că lucrurile vor evolua în sens pozitiv. Rămâne de văzut ce anume se va întâmpla şi când va lua sfârşit teama şi incertitudinea angajaţilor Şantierului Naval Mangalia vizavi de viitorul lor loc de muncă.
O companie italiană vrea să cumpere 49% din acţiunile Şantierului Naval Mangalia
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta