Sute de angajaţi ai Şantierului Naval din Mangalia au pichetat Ministerul Economiei. Aceştia sunt nemulţumiţi de faptul că şantierul se află aproape de faliment. Deja 700 de oameni au fost trimişi în şomaj, iar alţii au fost detaşaţi.
Şantierul naval Mangalia are datorii de 1, 2 miliarde de euroo. Astăzi, sindicaliştii protestează şi îi cer ministrului Dănuţ Andruşca să salveze şantierul.
“Aș sta acasă, dar banca nu mă lasă” și “Insist să rămân în țară” sunt doar două dintre mesajele cu care sindicaliștii au venit joi la Ministerul Economiei, așa cum au promis.
Comunicatul ministrul Andrușca
De partea cealaltă, reprezentanții Ministerului Economiei transmit că negocierile dintre statul român şi investitorul strategic interesat în Şantierul Naval DMHI Mangalia, Damen Shipyards Group, au fost finalizate miercuri, iar statul român va deveni acţionar al şantierului naval, a anunţat joi Ministerul Economiei.
Guvernul de la Bucureşti a anunţat recent că blochează tranzacţia prin care olandezii de la Damen Shipyards cumpără de la Daewoo pachetul majoritar al Şantierului Naval Mangalia.
“Astfel, Şantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunţa la exercitarea dreptului de preferinţă cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Şantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acţiuni”, se arată în comunicatul publicat joi.
Astfel, structura de acţionariat a companiei mixte care rezultă în urma asocierii va arăta astfel: 51% Şantierul Naval 2 Mai S.A, 49% Damen Shipyards Group.
Şantierul Naval din Mangalia este deţinut din 1997 de grupul sud-coreean Daewoo în proporţie de 51%, restul de 49% revenind Guvernului României.
Citiți și:
300 de salariați ai Șantierului Naval Mangalia, PROTEST în fața Ministerului Economiei