Astăzi, 28.03.2018, a avut loc la Belgrad a treia ediţie a evenimentului “Danube – Black Sea Canal meets Serbian Partners”. Astfel, Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile şi-a propus să participe la dezvoltarea traficului intern şi internaţional de nave şi mărfuri, evidenţiind faptul că Dunărea rămâne una dintre cele mai avantajoase căi de transport şi reprezintă o alternativă eficientă la transportul rutier şi feroviar congestionat din Europa.
Alături de CN ACN SA au participat la discuţiile de astăzi Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar în Republica Serbia, Oana Cristina Popa, Director General Adjunct al C.N. Administraţia Porturilor Maritime S.A Constanţa, Marian Tănase, dar şi un număr mare de parteneri sârbi, reprezentanţi de marcă din domeniul naval, printre care: JRB – cel mai mare armator sârb, Dunavska Transportna Logistika – cel mai mare armator privat, Tomi Trade – port privat şi armator privat, Elixir Group – un mare producător şi trader cu produse chimice, preponderant îngrăşăminte, MK Commerce – trader cu cereale sârb, Anova Novi Sad – trader cu cereale şi îngrăşăminte chimice, Portul Pancevo – cel mai mare port privat dunărean în Serbia.
Evenimentul a reprezentat o ocazie de a prezenta infrastructura de transport a canalelor navigabile, de a aduce la lumină beneficiile utilizării acestora, intensificând strategia de promovare a serviciilor specifice obiectului de activitate al companiei. Analizând istoricul relaţiilor de colaborare cu partenerii străini, notăm că începând cu anii ’90 traficul spre şi dinspre Serbia a crescut considerabil, clienţii din ţara vecină fiind unii dintre principalii beneficiari ai infrastructurii de transport a canalelor navigabile.
Directorul general al CN ACN SA, Daniel Georgescu, a subliniat faptul că: „Din analiza situaţiilor statistice privind distribuţia pe ţări a traficului de mărfuri desfăşurat pe canalele navigabile, observăm că traficul din şi înspre Serbia se situează pe locul II, după România, cu o pondere de 21% în anul 2017, 23% în anul 2016, 22% în anul 2015 şi 20% în anul 2014, din total trafic. Acestă evoluţie evidenţiază interesul pentru serviciile noastre, cât şi buna înţelegere pe plan internaţional a potenţialului pe care îl reprezintă canalele navigabile”.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta