În cursul zilei de azi, pe lista comisiei de analiză tehnică a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Constanţa au fost postate mai multe proiecte. Printre acestea se numără şi unul al societăţii Oil Terminal. Iată despre ce este vorba: societatea deţine la ora actuală, în cadrul rampei Căi Ferate din port, patru linii utilizate la operaţiile de încărcare-descărcare produse petroliere în şi din cisterne căi ferate. În cazul în care toate aceste linii sunt ocupate, nu există posibilitatea manevrării unei garnituri întregi de maximum 40 de vagoane şi două locomotive pentru efectuarea cântăririi.
Având în vedere impunerea metrologică care stabileşte metoda autorizată, respectiv “prin tragere” a garniturii, acest lucru impune existenţa unei lungimi de minimum 700 m de cale ferată – cât lungimea trenului, pe care să se dea înapoi şi apoi să se poată trage la cântar. Operaţiunea de manevră de rebrusment (schimbarea direcţiei traseului unei căi ferate) nu se poate face în prezent în situaţia ocupării celor 4 linii de la rampă.
Pentru eliminarea incovenientului de mai sus, respectiv pentru utilizarea la maxim a capacităţii de operare la rampă, este necesară realizarea unei noi linii de cale ferată (viitoare linie L5) cu lungimea proiectată de 273 m. Linia noua se va construi pe o lungime totală de 273 m de la racordul din linia L4 pâna la Staţia VRU, din care 251 m pentru garare. Déjà au fost solicitate mai multe avize, din partea regionalei de Căi Ferate Constanţa, a Direcţiei Judeţene pentru Cultură Constanţa, a ISC şi a Statului Major General.
Activitatea principală a S.C. OIL TERMINAL S.A este specializată în vehicularea ţiţeiului, produselor petroliere şi petrochimice lichide şi a altor produse şi materii prime în vederea importului/exportului şi tranzitului.
Accesul în S.P. Sud, se face din DN39 (Şoseaua Mangaliei). In interiorul Secţiei, accesul la Rampa CF se face din drumurile de incintă existente.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta