Mâine seară, cu începere de la ora 19.00, la Teatrul Naţional de Operă şi Balet din Constanţa va avea loc un concert susţinut de către Alexandru Tomescu, la vioară, Alexandra Dariescu, pian, şi corala „Cantus Mundi”. Bilete de intrare nu sunt scumpe, ele oscilează între 20 şi 40 de lei, în funcţie de locul ocupat în sală. De asemenea, elevii şi copiii pot intra contra sumei de 8 lei, pe baza carnetului de elev vizat la zi. Şi pensionarii şi studenţii pot intra cu reducere. Preţul pe care îl au de plătit este de 15 lei. Doar că pot obţine aceste bilete cpe baza talonului de pensie sau al carnetului de student vizat la zi.
Despre Alexandru Tomescu sunt foarte multe de spus. După o fructuoasă carieră realizată în Europa și în lume, presărată cu succese în săli precum Théâtre des Champs Elysées – Paris, Carnegie Hall – New York sau Metropolitan Arts Centre – Tokio, sub bagheta unor Maeştri precum Valery Gergiev, Kurt Masur sau Christoph Eschenbach, Alexandru a revenit în România pentru a se implica în organizarea unor turnee naţionale de muzică clasică, realizate exclusiv din fonduri private.
A cântat în faţa unei case în ruine, pentru a stopa distrugerea clădirilor aflate în Patrimoniul Naţional. A cântat cu scopul adunării de fonduri pentru Asociaţia Nevăzătorilor din România sau pentru protezarea auditivă a copiilor cu deficienţe de auz. Este printre primii artişti care şi-a făcut o misiune clară din a purta mesajul muzicii clasice în oraşe româneşti în care nu există filarmonici. Este suficient ca numele său să apară pe un afiş pentru ca biletele să se epuizeze cu zile întregi înainte de evenimentul respectiv.
Alexandru Tomescu nu se rezumă doar la a cânta în faţa publicului său, ci cultivă un dialog intens cu acesta, fie de pe scenă, explicând ce cântă, fie prin interviurile pe care le acordă la televiziunile şi radiourile de specialitate şi nu numai. Fie că vocea se aude la Radio România Muzical sau la Radio Guerrilla, fie că vorbele sale sunt tipărite în Dilema Veche sau în revista Viva!, el explică ce înseamnă să fii artist în România secolului XXI, ce surse îi hrănesc inspiraţia şi de ce muzica clasică merită o şansă.
Angajamentul pe care şi l-a asumat în momentul în care a primit vioara Stradivarius Elder-Voicu, în 2007 a fost acela de a familiariza un număr cât mai mare de români cu sunetul splendidului instrument. După o serie aproape neîntreruptă de concerte desfăşurate în România și în lume, numele violonistului și al viorii sale au devenit sinonime perfecte.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta