Societate
BRomania, Alexandra Stan și Neversea, parteneri în proiectul “SOS Casino”. Ce spune Făgădău
Published
6 ani agoon
“Dacă vrei ca și numele tău să rămână în istorie, contribuie cu orice sumă, iar Neversea o va dubla”, acesta este motto-ul prin care echipa Neversea se implică în conservarea Cazinoului din Constanța, o campanie prin care oricine poate dona orice sumă, în limita a 10.000 de euro. Campania se desfășoară sub numele “SOS Casino – Save Our Symbol”, un proiect comun al Neversea, Primăria municipiului Constanța și Kaufland.
Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă organizată de partenerii proiectului, primarul municipiului Constanța a reiterat promisiunea că dorește ca restaurarea Cazinoului din Constanța să fie posibilă până de Ziua Dobrogei, respectiv până pe 15 noiembrie. De altfel, campania de strângere de fonduri se va încheia la 1 noiembrie.
“În urma consultării pe care am avut-o cu constănțenii, a rezultat că Municipiul este cel responsabil de efectuarea acestor lucrări de conservare până în momentul în care se finalizează o licitație iar compania națională de investiții va implementa, în colaborare cu autoritatea locală și cu specialiștii proiectul de restaurare a Cazinoului din Constanța. De la ultima discuție publică pe marginea acestui subiect prin care anunțam că mai mulți români și-au arătat deschiderea de a se implica și că avem nevoie de un cadru instituțional în care să cuantificăm acest ajutor, prietenii noștri de la Neversea au venit și au anunțat că sunt dispuși să se implice în acest proiect. Astăzi, ei sunt alături de noi și vă vor anunța tot ceea ce înseamnă această implicare. De asemenea, tot de atunci s-au întâmplat mai multe lucruri: prima, am emis o dispoziție de primar prin care am constituit un grup de lucru ce are ca responsabilitate identificarea soluțiile pentru lucrările de primă urgență și am făcut pași semnificativi, nu doar la nivelul Municipalității, ci și împreună cu Europa Nostra și cu Fundația Arche, împreună cu foarte mulți constănțeni, oameni de specialitate. Sunt extrem de bucuros de impactul pe care l-a avut această campania. Practic, Cazinoul a reușit să ne unească într-o dorință de a-l pune în siguranță și de a îi vedea un viitor sigur. De asemenea, s-a mai întâmplat un lucru bun, s-a modificat legislația privind achizițiile publice și sperăm ca modificările aduse să facă acest proces mult mai fluid. Încă un lucru bun vine din faptul că cei de la Compania Națională de Investiții au lansat în sistemul de achiziții publice procedura prin care va selecta consorțiul, compania sau specialistul ce va actualiza DALI, documentația privind lucrările de intervenții. Ușor, ușor, lucrurile se îndreaptă spre ceea ce ne-am planificat de la finalul anului trecut și începutul acestui an. Promisiunea mea că până de Ziua Dobrogei, Cazinoul va fi pus în siguranță astfel încât iarna ce va veni să nu lase urme mult mai adânci pe simbolul orașului nostru, va fi pus în operă”, a declaratDecebal Făgădpu, primarul municipiului Constanța.
Alături de cei trei parteneri, în proiect sunt deja două nume cunoscute la nivel național și internațional, oameni pentru care Constanța înseamnă “acasă”. Vorbim despre Alexandra Stan și Matei Dima, cel pe care cu toții îl știm drept BRomania.
Mesajele lor le puteți găsi accesând următorul link: https://neversea.com/ro/soscasino
De asemenea, tot aici veți găsi și planul video privind conservarea Cazinoului din Constanța.
Cazinoul din Constanța, castel din nisip
Mergând mai departe cu proiectul propus de Neversea, Edi Kereji, directorul de Marketing al festivalului, a declarat următoarele:
“Noi am dorit să ne lăsăm amprenta asupra comunității și printr-o acțiune care să ajute la rezolvarea unei nevoi sau la punerea în valoare a unui simbol, nu doar al orașului Constanța, ci un simbol al României. Plecând de la această idee, am considerat că cel mai bun simbol care poate fi folosit este Cazinoul din Constanța pentru care am crezut că vom putea și noi să ajutăm, să contribuim la punerea lui în valoare. Sigur, suntem printre inițiatorii campanii, dar ne dorim să fim un catalizator și, în jurul nostru să reușim să atragem atenția, ăn primul rând, a cetățenilor, nu doar din Constanța, ci din România. Cu siguranță, cei care au fost pe litoralul românesc au o poza de pe faleza Cazinoului. Pe lângă intervenția fiecăruia, am avut plăcerea de a avea și parteneri ai festivalului care au dorit să susțină inișiativa noastră. Campania SOSCasino v-o prezentăm cu bucurie și mare mândrie. Am pornit de la nevoia de a atrage un semnal de alarmă în privința efectelor pe care timpul, eroziunea, intemperiile, trecerile de la vară, la iarnă le au asupra Cazinoului. Așa am construit campania prin comparație cu un castel din nisip. Concret, cei care vor dori să susțină această cauză vor avea o mecanică foarte simplă prin care vor putea dona orice sumă pe care o consideră, pe site-ul festivalului”, a spus Edy Kereji.
De altfel, “Ordinea.ro” a transmis SOS-ul privind salvarea cazinoului încă de la anunțul implicării celor de la Neversea în conservarea Cazinoului din Constanța.
S.O.S Cazinoul din Constanța. Organizatorii NEVERSEA se implică în restaurarea monumentului
Totodată, vă amintim și proiectul prin care Municipalitatea a consultat constănțenii în ceea ce privește destinația Cazinoului.
Aici puteți completa Chestionarul propus de Primăria Constanța pentru reabilitarea Cazinoului
Puhoi de solicitări pentru implicare
Făgădău a susținut că a primit numeroase solicitări privind dorința de implicare a constănțenilor în proiectul privind conservarea Cazinoului. Totodată, primarul Constanței explică faptul că această campanie nu începe de la zero. Există demersuri făcute de la finalul anului trecut, există proiectul la CNI și o donație de 10.000 de euro.
“Rolul acestei coagulări are dublă semnificație: pentru a menține atenția asupra autorităților, dar și pentru a da sentimentul că am participat la acest proces. După aceea, greu vei accepta ca cineva să nu prețuiască ajutorul tău. De asemenea, cred că prin această deschidere putem uni în jurul proiectului Cazinoului mai multe resurse, nu totdeauna financiare. Este, dacă vreți, un act simbolic, în an centenar. Evident că municipiul Constanța este un oraș puternic, își permite lucrările, finanțarea lor, dar pe de altă parte, nu vrem să descurajăm inițiativa care a venit natural, firesc. Am fost asaltat de telefoane, emailuri prin care oamenii doreau să se implice. Municipalitatea, după cum știți, nu are o fundație, nu are un organism prin care să cuantifice acest ajutor. Pe de altă parte, sunt mulți români care au dorit să contribuie, să naștem un demers de genul “dați un leu pentru Ateneu”, pe care țara noastră l-a mai traversat. Astăzi, campania aceasta n-o începem de la zero, începem de la o activitate pe care Municipalitatea o are și este predictibilă, o activitate pe care CNI o are și este predictibilă și de la un calendar e care ni l-am asumat împreună. De asemenea, nici procesul de donații nu începe de la zero, ci de la 10.000 de euro, cu mulțumiri pentru Kaufland”, a mai spus Decebal Făgădău și a ținut să explice un aspect. Dacă banii pe care Municipalitatea îi are pentru conservarea Cazinoului nu vor fi folosiți cu acest scop, atunci ei vor fi retrimiși către alte domenii. Edilul a trecut drept prioritate, în acest sens, învățământul.
Cei interesați să fie parte din acest proiect, trebuie să știe că pot dona de astăzi.
Comentarii pe Facebook
Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!