USR ar fi folosit 40 de milioane de euro (banii cheltuiți de statul român pentru organizarea referendumului privind modificarea Constituției n.r.) pentru problemele reale de care ne lovim toți în fiecare zi. Domeniul infrastructurii este unul la care România ocupă locuri codașe în UE, iar guvernul nu dă semne că are în plan să îmbunătățească drumurile din țară, se arată într-un comunicat al conducerii partidului.
“Ieri am auzit că Bruxelles-ul se roagă de Guvernul PSD-ALDE să depună proiecte pentru că sunt destui bani care așteaptă să vină în România, însă Viorica Dăncilă se încăpățânează să ne țină rupți de Europa prin lipsa autostrăzilor. Cu 40 de milioane de euro nu făceam o autostradă, dar s-ar fi putut asfalta 875 de kilometri de drum județean (2.5% din total). Costul pentru 1km este de 40 de mii euro, iar România are peste 30.000 de km de drumuri pietruite și de pământ. De asemenea, s-ar fi putut îmbunătăți și transportul în comun, conform standardelor europene. Primăria Cluj, spre exemplu, a achiziționat autobuze electrice la un preț de 600 de mii euro/bucată, cu 40 de milioane s-ar fi cumpărat cel puțin 58 de autobuze electrice. Nici CFR-ul nu stă prea bine când vine vorba despre condițiile pe care le oferă celor care plătesc bilete de tren. Cu 40 milioane s-ar fi putut reabilita la standarde europene mii de vagoane CFR, dat fiind că refacerea unui vagon costă puțin peste 10 mii de euro”, susțin liderii Uniunii Salvați România.
În același document, se mai arată că pentru municipiul București ar fi fost găsite soluții pentru decongestionarea traficului, iar absorbția de fonduri europene ar fi principala preocupare a liderilor USR “când vom fi la guvernare”.
“Bucureștiul este printre primele trei cele mai aglomerate capitale din lume, iar soluții pentru decongestionarea traficului sunt chiar la noi în țară. Timișorenii au rezolvat o intersecție supraaglomerată construind un pod şi un pasaj subteran cu puțin peste 10 milioane euro din bani europeni. Cu 40 de milioane sigur s-ar fi construit unul și în capitală. Sunt multe lucruri de făcut, însă avem nevoie de un guvern competent care să vadă nevoile reale ale cetățenilor. Când USR va fi la guvernare, absorbția fondurilor europene pentru infrastructură va fi prioritatea 0”, se mai arată în documentul de presă.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta