În urmă cu puțină vreme, Comitetul Executiv al Sindicatului Liber al Navigatorilor (A. Stoica și C. Stici), împreună cu inspectorul ITF Alexandru Mihălcioiu au remis un comunicat de presă prin intermediul căruia doresc să atragă atenția asupra unui fapt de o foarte mare gravitate.
Potrivit precizărilor lor, nava NIVIN, sub pavilion Panama și cu proprietar o firmă din Panama care se pare că aparține unui patron din Siria era, în urmă cu 5 zile, în drum spre Libia venind din Italia. Nava a primit un apel/solicitare de la centrul de căutare și salvare din Italia să se apropie de o ambarcațiune probabil suspectă din zona lor de navigație.
Era o ambarcațiune care încerca să ajungă în Italia cu 90 de emigranți. Aceștia au urcat la bordul navei Nivin care se îndrepta către Libia. Când și-au dat seama că sunt în Libia și nu în Italia, emigranții au început să devină agresivi.
În port la Misurata (Libia) se pare că autoritățile nu au lăsat imigranții să coboare de pe navă. Acum situația este complicată, nava nu are unde să plece, este cu echipaj la bord și cu încă 90 de persoane considerate pasageri clandestini.
”Printre membrii echipajului sunt și doi ofițeri români, plecați prin firma Marina Crewing din Constanța. Cei doi sunt blocati practic la bord. Familiile dar și noi – cu toții suntem îngrijorați de soarta celor doi ofițeri români. Am apelat la Ministerul Afacerilor Externe care, prin autoritatea pe care o are, să încerce să îi repatrieze pe cei doi navigatori români din Libia. Credem că responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este și agentul de crewing. Cei doi navigatori au ajuns practic – fără voia lor – într-o situație aproape fără ieșire. Acețtia nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor.”, a precizat liderul SNL Alexandru Mihălcioiu.
Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage încă o dată atenția asupra pericolelor în care pot fi implicați navigatorii români trimiși la muncă de unele agenții de crewing (autorizate de ANR) pe nave care nu respectă anumite criterii privind condițiile de muncă și viață și nu sunt acoperite de contracte colective de muncă standard (naționale sau tip ITF ).
”SLN oferă informații gratuite și sfaturi profesionale tuturor navigatorilor în privința condițiilor de muncă de la navele unde urmează să fie angajați în speranța ca astfel de situații să fie evitate.”, a precizat Comitetul Executiv al SLN și inspectorul ITF, Alexandru Mihălcioiu.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta