Procesul verbal de recepție pentru proiectul „Master Plan al Portului Constanța” s-a semnat astăzi, în urma aprobării documentului la nivelul Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor. Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a finalizat astfel proiectul „Master Plan al Portului Constanța”, finanțat din fonduri structurale în cadrul Programului Operațional Sectorial Transport 2007 – 2013, Axa Prioritară 2 2 – „Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport”. Proiectul a avut o valoare de 4.050.000 lei (fără TVA) și a fost elaborat de asocierea SC Ernst&Young SRL București – Inros Lackner AG, Germania. Master Planul Portului Constanța constă în realizarea unei planificări strategice pentru porturile Constanța, Midia și Mangalia pe termen mediu și lung, până în anul 2040, în condițiile asigurării unei continuități a dezvoltării portuare, cu exploatarea eficientă a resurselor și infrastructurii existente, orientate spre necesitățile reale ale pieței. Asocierea SC Ernst&Young SRL București – Inros Lackner AG Germania, pe întreg parcursul elaborării a livrat următoarele documente beneficiarului: Raport preliminar, Analiza Diagnostic a situației existente, Analiza cererii de transport, Planuri alternative de dezvoltare, Strategia de dezvoltare a Portului Constanța, Studii/ rapoarte/ avize de mediu, Master Plan al Portului Constanța – Raport Final. Master Planul Portului Constanța reprezintă strategia de dezvoltare a Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța până în anul 2040, dar nu este un document restrictiv. Porturile operează într-un mediu comercial dinamic şi este esenţial ca acestea să aibă flexibilitatea de a se adapta la cerere, în contextul competiţiei și al pieței, de aceea acesta va fi revizuit periodic. Rolul Master Planului este de a sprijini administrația în procesul decizional. Master Planul Portului Constanța a fost coroborat cu Master Planul General de Transport (MPGT) prin includerea proiectelor propuse în livrabilul „Planuri alternative de dezvoltare”, cu mențiunea că orizontul de timp propus de MPGT este până în anul 2030, astfel încât doar proiectele pe termen scurt si pe termen mediu din Master Planul Portului Constanța au fost incluse în Master Planul General de Transport al României.