Pentru că prima ediție, cea din 2014, a fost un adevărat succes, Regata se întoarce în acest an în România. Iar partea cu adevărat interesantă e faptul că portul din Constanța va fi cel care deschide anul acesta evenimentul. Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, în perioada 8 – 11 septembrie sunt așteptate în portul Constanța 15 veliere din 6 țări, care urmează să plece mai departe spre Rusia și mai apoi spre Bulgaria. Printre cele 15 veliere se regăsesc atât nave care revin în România datorită succesului din 2014, dar și 6 nave noi. O altă noutate a acestei ediții este că va fi adăugat la conceptul acestui eveniment și diversitatea culturală specifică Dobrogei: muzica, dansurile, artizanatul și gastronomia fiecărei etnii dobrogene vor fi prezente în cele patru zile pentru a completa spectacolul oferit de nave și de echipaje. Comparativ, în urmă cu doi ani au ajuns în Constanța 13 veliere, 1.500 de membri de echipaj și peste 100.000 de vizitatori pe întreaga durată a evenimentului. Tocmai de aceea Sail Training International a decis ca în acest an startul regatei să se petreacă în portul din România. Ba mai mult, acest lucru urmează să se întâmple exact în ultimul weekend al vacanței școlare, oferind un motiv tocmai bun celor mici de a veni în Constanța, însoțiți de părinți, pentru a vizita navele prezente în port. Cele 15 veliere prezente în România sunt din Rusia (opt la număr), România (două), Bulgaria (două), Italia, Polonia și Spania (câte una din fiecare stat). De asemenea, navele sunt din fiecare clasă de la A la D, unde A înseamnă că au velatură tradițională cu peste 40 de metri lungime totală, B înseamnă nave cu velatură tradițională sub 40 de metri lungime totală, cele de clasa C sunt nave cu velatură modernă sub 40 de metri, iar cele din clasa D au velatură modernă sub 40 de metri, cu velă spinnaker. Regata Marilor Veliere face parte dintr-o serie de regate internaționale ce se desfășoară an de an, începând din 1956, sub egida Sail Training International. Evenimentul este organizat de Navigator Yacht Club în parteneriat cu Academia Navală Mircea cel Bătrân și Liga Navală Română, cu sprijinul Administrației Porturilor Maritime Constanța.