Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a încheiat contractul de achiziție sectorială cu Asocierea SC NAVTRON SRL și SC ELECTROSCOICA MAR SRL pentru furnizare ”Sistem hidrografic (inclusiv navă de cercetare)” – în cadrul proiectului de investiție ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”.
Prețul contractului este de 4.640.141 lei (fără TVA).
Termenul de furnizare este de maxim 8 luni.
Proiectul de investiție ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța” este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală.
Nava echipată cu sistemul hidrografic va fi utilizată pentru monitorizarea execuției lucrărilor de dragaj; monitorizarea adâncimilor bazinelor și șenalelor porturilor maritime Constanța, Midia și Mangalia; monitorizarea cheurilor, digurilor în programele de urmărire a comportării în timp a construcțiilor; precum și monitorizarea cheurilor, digurilor după evenimente meteorologice de risc (cu consecințe socio-economice).
Caracteristicile navei vor fi următoarele:
– port de înmatriculare – portul Constanța;
– pavilion – România;
– zona de navigație – maritimă costieră, până la maxim 10Mm de țărm;
– viteza minimă – 4/5Nd pentru regim de măsurători hidro și 10/12 Nd pentru regim de croazieră;
– perioada de operare: 12 luni pe an;
– deplasament: 13 – 16 tone;
– lungime maximă navă: 11,00 – 13,00 m;
– lățime navă: 3,50 – 4,50 m;
– pescaj maxim: 1,00 – 1,10 m;
– propulsie: motoare Diesel 2 x 200 cp.
Sistemul hidrografic va fi format din echipamente specifice: sondă hidrografică multifascicul, sondă hidrografică monofascicul și scanare laterală, profilator „SUB – BOTTOM”, senzor de viteză a sunetului în apă, senzor de temperatură a apei la nivelul chilei, profilator de viteză a sunetului în apă, senzor de măsură a mișcărilor navei; sistem de orientare (girocompas), receptor DGNSS RTK MOBIL, stație de referință DGNSS RTK, stație portabilă de referință a nivelului mării (MAREGRAF), echipamente pentru inspecții subacvatice hidroacustice, CHARTPLOTTER (RADAR).
„Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța, în calitate de administrator al porturilor maritime românești, are ca obiectiv prioritar asigurarea condițiilor necesare de navigație în siguranță a navelor în porturi. Investiția propusă va avea ca rezultat îmbunătățirea condițiilor din Portul Constanța, creșterea calității serviciilor oferite și a capacității de atragere în Portul Constanța a traficului de mărfuri din bazinul Mării Negre, prin creșterea numărului de nave de capacitate mare.”, a precizat Daniela Şerban, director general al CN APM Constanţa.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta