În cursul acestei dimineți, a demarat propriu-zis procedura de ranfluare a epavei navei Queen Hind, eșuată pe data de 24 noiembrie în portul Midia.
Procedurile au început la ora 8 fără 10 și decurgeau fără probleme. Din păcate, în jurul orei 10.00 au fost oprite.
Potrivit reprezentantului GSP, Alin Vintilă, operațiunea s-a oprit dat fiind faptul că mai multe spire ale cablurilor de ridicare au cedat. 
Mai sus vedeți imaginea cu spirele desfăcute.
”Cablurile au început să înflorească în zona superioară unde sunt prinse în cârlig. Motivul: greutatea navei este mai mare decât reieșea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operațiune și urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care la momentul acesta nu se poate determina”, a precizat Alin Vintilă.
El a mai spus că din estimări, nava se apropia de 45 de grade, iar acesta era un moment critic.
”Probabil atunci au fost forțele cele mai mari, de au început să cedeze spirele cablurilor.”, a spus reprezentantul companiei GSP.
Alin Vintilă a explicat ce se va întâmpla în continuare.
”Spirele au cedat în locul în care erau prinse în cârlig din cauza greutății suplimentare, care nu a reieșit din calcule. Se va schimba sistemul de ridicare și se va înlocui acel cârlig cu o altă piesă, care să nu mai permită frecarea acestor cabluri. Ei s-au oprit în momentul în care au văzut primele sârme din mănunchiul de cabluri care s-au desfăcut.”, a precizat Vintilă.