Conecteaza-te cu noi
palaz

Actual

Ministrul Muncii: Din 1 aprilie, se pot depune cererile pentru obţinerea şomajului tehnic

Published

on

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunţat că solicitările pentru obţinerea şomajului tehnic pot fi depuse începând din 1 aprilie, pentru perioada 16-30 martie, şi că ele vor fi procesate în termen de cel mult 15 zile pentru persoanele care au contracte individuale de muncă şi de 10 zile pentru persoanele care lucrează în alte forme contractuale. Angajatorii au termen trei zile de la primirea banilor să îi vireze către angajaţi.
Potrivit News.ro, Violeta Alexandru a declarat, că declaraţia pentru obţinerea şomajului tehnic pentru cei care au angajaţi prin contracte individuale de muncă se va depune online.
“La AJOFM-uri se vor prezenta online, vor depune online o cerere şi o declaraţie pe proprie răspundere angajatorii care au angajaţi notificaţi în Revisal, angajaţi prin contracte individuale de muncă, suspendate temporar, notificat în Revisal şi pentru care solicită fondurile aferente şomajului tehnic, adică 75% din câştigul salarial al persoanei pe luna respectivă, respectiv maxim 75% din salariul mediu brut. Guvernul alocă aceste sume brute pentru a putea asigura angajaţii că îşi păstrează continuitatea la nivelul contribuţiilor pe care le plătesc la stat astfel încât angajatorii au obligaţia să facă plăţile după primirea banilor, să facă plăţile aferente nu numai angajaţiilor, ci şi să achite contribuţiile către bugetul de stat astfel oamenii având continuitate în contractele lor de muncă”, a precizat ministrul Muncii.
Violeta Alexandru a spus că persoanele care au alte forme contractuale vor depune cererile la AJPIS-uri.
“Cei care au alte forme contractuale, cei care lucrează prin PFA, cei care lucrează în întreprinderi individuale, cei care lucrează prin contracte de drepturi de autor şi alte forme mai puţin contractele individuale de muncă, se vor prezenta la AJPIS-uri, agenţii judeţene pregătite de asemenea să primească atât întrebările, cât şi de mâine solicitările dumneavoastră pentru fondurile puse la dispoziţie de Guvernul Ludovic Orban. Nimeni nu plăteşte de la el, urmând să primească banii prin rambursare. Sistemul pus la punct de guvern este tocmai să vină în sprijinul angajatorilor care nu mai au resursele respective pentru plata salariaţilor, dar şi al celor care lucrează în alte forme contractuale. Cu cât dumneavoastră depuneţi documentele mai repede, cu atât colegii mei, structurile judeţene, le vor procesa rapid”, a transmis Violeta Alexandru.
Ea a afirmat că prima solicitare va fi depusă începând din 1 aprilie, pentru perioada 16-31 martie.
“Fiecare agenţie judeţeană va intra în comunicare cu dumneavoastră exclusiv în mediul online, dacă aveţi orice fel de întrebare vă rog să o adresaţi prin telefon sau prin email, nu este necesar să vă deplasaţi la sediul celor două entităţi. Prima dumneavoastră solicitare, dacă sunteţi în categoriile vizate de acest sprijin guvernamental, va fi depusă începând de mâine, aferentă perioadei 16 martie – 31 martie. Închideţi luna martie, după care pregătiţi cerere, declaraţie şi o trimiteţi dacă sunteţi angajator cu angajaţi prin contracte individuale de muncă la AJOFM-ul din judeţul în care aveţi sediul social ale entităţii. Cererea dumneavoastră, conform legii, va fi procesată în maxim 15 zile. Ne străduim ca acest termen să fie cât mai scurt. De îndată ce primiţi banii, aveţi un termen de trei zile de la încasare, de la primirea banilor în cont, ca să faceţi plata către angajaţii dumneavoastră, urmând ca până la termenul prevăzut de lege să faceţi plata contribuţiilor”, a mai spus Violeta Alexandru.
Ea a menţionat că, pentru cei care lucrează în alte forme contractuale, cererile vor fi procesate de AJPIS-uri în termen de 10 zile.
Ministrul face un apel către angajatori să evite întreruperea brutală a contractului de muncă cu angajaţii în această perioadă.
“Fac precizarea că celelalte forme de sprijin, de tipul acoperire a fondurilor pentru şomaj, merg în continuare înainte, nu am întrerupt nimic, dacă sunt angajaţi care trec printr-o situaţie de tip întreruperea contractului de muncă, Guvernul continuă măsurile pe care le ia pentru acoperirea şomajului în cazul în care se află în această situaţie. Totuşi, fac un apel către angajatori să evite situaţia încheierii brutale a contractului de muncă cu angajaţii lor, cu atât mai mult cu cât există acum această posibilitate de a-şi acoperi perioada delicată prin care trec prin fondurile guvernamentale”, a explicat Violeta Alexandru.
De asemenea, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a stabilit un număr unic de apel pentru informarea cetățenilor cu privire la șomajul tehnic și adrese de email pentru transmiterea documentelor. Potrivit reprezentanţilor ANOFM, angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot suna la 021.44.44.000, număr cu tarif normal. Preşedintele ANOFM, Victor Picu, a declarat că a luat din timp măsurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor, fiind conştient că de această măsură depinde viitorul angajaților și al companiilor din țara noastră.
(News.ro)

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions