Cabinetul medico-sanitar de frontieră Port Constanţa a transmis proceduri şi măsuri de prevenire a infectării cu Covid-19. Potrivit acestora, toate navele, indiferent din zona de risc din care vin, pot acosta în port cu respectarea unor reguli stricte. Iată despre ce este vorba:
În conformitate cu prevederile art. 11(1) şi 11(2) din Ordonanţa Militară nr. 4/29.03.2020, Cabinetul Medico-Sanitar de Frontieră Port Constanţa a făcut cunoscute următoarele proceduri şi măsuri de prevenire a infectării cu COVID -19, odată cu intrarea navelor în port :
Toate navele, indiferent de zona de risc din care vin, au permisiunea de a acosta la dană, conform bifei primită pe MSW, la solicitarea agentului.
Dupa acostarea navei la dană, echipajul va fi supus unui triaj epidemiologic şi termometrizat. Daca toţi membri de echipaj sunt afebrili şi aparent sănătoşi în momentul controlului, se acordă Libera Practică. Echipajul rămâne izolat la bord (nu primesc pass-uri) dar sunt permise operaţiuni de încărcare/descărcare.
Contactul direct dintre echipaj şi personalul de la ţărm se va limita astfel încât un număr minim de persoane să interacţioneze cu cei de la bord si numai cu următoarele condiţii:
1.Persoanele de la bord să poarte măşti cu filtru, iar autorităţile portuare/operatorii să poarte echipament de protecţie alcătuit din mască cu filtru si mănuşi, combinezon sau halat, toate de unică folosinţă.
- Pe cât posibil, interacţiunile să aibă loc pe punte, în aer liber si să nu dureze mai mult de 15 minute.
- Să se respecte o distantă de conversaţie de minim 2 m.
- Echipamentul de protecţie folosit la o navă nu se va folosi si la altă navă, în caz contrar, existând pericolul de a vehicula şi răspândi virusurile.
- Echipamentul de protecţie se dezbracă înainte de urcarea în autovehicul, se colectează în saci galbeni şi se incinerează prin firma de colectare a deşeurilor cu care instituţiile respective au contract.
- Se dezinfectează mâinile şi se spală cât mai des cu apă si săpun.
Pe perioada izolării, echipajele îsi monitorizează temperatura şi starea generală de sănătate şi comunică prin agent la CMSF Port orice modificare.Interdicţiile se ridică după împlinirea celor 14 zile de la părăsirea zonei afectate
Piloţii care se urcă la bord pentru a aduce în port navele din zone de risc, trebuie să poarte echipament de protecţie alcătuit din combinezon, mască cu filtru, mănusi, ochelari de protecţie, toate de unică folosinţă. Echipamentul de protecţie se va folosi şi în cazurile în care pilotul participă la mutarea navei dintr-o dană în alta, sau dintr-un port românesc în altul, dacă nu au trecut cele 14 zile de la ieşirea din zona de risc a navei respective.
- Echipamentul utilizat se dezbracă după coborârea de pe navă.
- Echipamentul utilizat se colectează după dezbrăcare în sac galben inscripţionat “pericol biologic”şi se predă firmei de colectare a deşeurilor cu care compania de pilotaj are contract, conform legislaţiei în vigoare.
- Sub nicio formă, echipamentul de unică folosinţă nu se dezbracă şi nu se părăseşte pe navă.
- Sub combinezonul de unică folosintă nu se pun obiecte de niciun fel care să provină de la navă, nici documente. Hainele de sub combinezon cu care pilotul ajunge la birou/ acasă se pot contamina, reprezentând un risc personal, pentru colegi si familie.
- Nu se mănâncă la bordul navelor care vin din zonele de risc.