Sindicatul Liber al Navigatorilor a postat, pe pagina de Facebook, un mesaj tulburător prin care solicită ajutor pentru navigatorii care au ajuns la capătul puterilor.
Prin acest mesaj, SLN anunţă că nimic nu este sigur, deşi se vorbeşte despre relaxare socială. Ei precizează că 150.000 de navigatori din toată lumea au trecut de ceea ce se cheamă perioadă contractuală și serviciu în siguranță şi au nevoie de ajutor. De asemenea, spun că vorbele și încurajările nu mai merg, aşa că se impun măsuri practice pentru reluarea schimburilor navigatorilor.
Iată mesajul Sindicatului Liber al Navigatorilor:
Cine își închipuia acum o lună că situația va fi mai bună in mai se înșela amarnic, astăzi parcă este și mai rea.
Cu toate aparențele de mai bine cu cele două curse “charter” organizate ( a doua pleaca astazi din Romania catre Franta), situatia navigatorilor este din ce in ce mai disperată.
Din ce în ce mai mulți oameni ai mării au nevoie de repatriere, din ce în ce mai multe situații disperate la bordul navelor și din ce în ce mai puține soluții.
Nimic nu este sigur. Se vorbește de relaxare socială, de autoimpunere a unor soluții dar nu se spune nimic despre cazurile în care oamenii chiar au nevoie mare de ajutor, înafara de cel pentru Covid-19. Navigatorii ( și suntem siguri că nu numai ei) au mare nevoie de ajutor, nu toți, dar nici măcar cazurile urgente să nu se poată rezolva? Sa crăpi acolo izolat pe o nava și să nu existe nimic care să oblige portul cel mai apropiat să te primească într-un spital, să te îngrijească și apoi când îți este mai bine să poți merge acasă?
Este inaceptabil ce se întamplă acum iar atunci când vezi că nu poți face nimic, că nu ține de tine, că nu ai tu puterea de decizie, situația devine chiar și mai cutremurătoare.
Guvernele lumii par să nu aibă o alternativă la ce se întamplă pe mare, par să ignore strigătele de ajutor venite din pieptul unor oameni care nu mai pot să iși facă treaba așa cum au făcut-o pâna acum.
IMO, ILO, ICS, EU, asociatii ale armatorilor și navigatorilor sunt parca de decor, nu sunt luați în seamă. O revoltă generală pe mare este destul de aproape deși ar trebui evitată pentru efectele fără precedent care s-ar dovedi probabil ireparabile.
SOS – 150.000 de navigatori din toată lumea au trecut de ceea ce se cheamă perioadă contractuală și serviciu în siguranță.
Astăzi din China avem vești foarte rele. Toate vizele de intrare în țară sunt suspendate, se acceptă la zbor pentru Europa numai o singură linie aeriană pe saptamană de pe un singur aeroport cu încarcare de maxim 75% a aeronavei, ceea ce inseamnă ceva după al doilea zero dupa virgulă.
Nici din partea navelor pasager nu vin vești foarte bune. Sunt peste mia de conaționali care așteaptă repatrierea de peste două luni, stând pe nave ancorate în Miami sau Bahamas, zi de zi anunțând o dată a repatrierii care a doua zi este anulată.
Spania anunță în sfarșit că a admis statutul de „Key Workers” pentru navigatori dar în lege au pus o serie de condiții restrictive cât să nu poți face repatrierea cu sau fără om la schimb din porturile lor.
Germania pare să relaxeze mai mult dar este și ea izolată din cauza suspendării zborurilor pentru majoritatea țarilor europene.
De întâi mai sirena a fost trasă. Ce va urma? Se gândeste cineva serios la ce va urma? Vorbele și încurajările nu mai merg, se impun măsuri practice pentru reluarea schimburilor navigatorilor. Oare Guvernele lumii pot face ceva unitar pentru salvarea economiei mondiale? Navigatorii au ajuns la capătul puterilor.
Se pune din ce în ce mai serios problema organizării unei ședinte de urgență ONU pe tema situației transportului maritim în general și a navigatorilor în particular. Printre altele ONU are misiunea de „respectarea drepturilor omului”, „cooperarea internațională” și „respectarea dreptului internațional”
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta