Astăzi, 19 ianuarie 2017, a fost semnat protocolul de colaborare dintre CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța și Constanta Port Business Association. Protocolul își propune, printre altele, colaborarea dintre cele două părți semnatare în scopul identificării unor soluții optime de interes comun și național și demarării unor acțiuni concrete și imediate pentru rezolvarea problemelor existente în Portul Constanța, în vederea promovării portului și menținerii acestuia la un nivel competitiv pe piețele în domeniu. Acesta va stabili un program concret, cu termene exacte de demarare a acțiunilor și/sau de implementare a unor măsuri necesare. Nicolae Dan Tivilichi – director general Administrația Porturilor Maritime SA Constanța: „Acest protocol de colaborare are direcții clare, una dintre ele, cel mai important, referindu-se la dezvoltarea Portului Constanța. Mai este vorba de patrimoniul administrației- stadion, Școala Portuară, Spitalul CF, pe care să le dezvoltăm și să răspundă nevoilor comunității portuare.
Consider că intrăm într-o etapă în care administrația și patronatele își unesc eforturile în scopul dezvoltării porturilor maritime“. Viorel Panait – președintele Constanta Port Business Association: „Semnarea acestui protocol este un prilej cu totul special. După o perioadă lungă de căutări, comunitatea portuară, atât patronatele cât și sindicatele, au găsit un interlocutor în administrație pentru a pune în mișcare sinergii care să dezvolte Portul Constanța. Este un moment de normalitate, în care ne propunem proiecte comune care să genereze prosperitate pentru comunitatea portuară, zona adiacentă, oraș, să dezvoltăm afaceri noi și locuri de muncă“. Totodată, astăzi, la sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime se desfășoară, ca parte a acestui protocol, o reuniune a tuturor administrațiilor portuare și operatorilor de pe Dunăre pentru a creiona o strategie navală coerentă, care să conducă la o mai bună colaborare între administrații, la promovare comună a intereselor. Se are în vedere ca această strategie să fie unitară și să ducă la utilizarea Dunării la potențial real, ca o adevărată autostradă către inima Europei.