Senatul a votat, astăzi, proiectul legislativ „Fără hârtii în administrația publică“, inițiat de senatorul USR Cristian Ghica. Inițitiva a fost votată în unanimitate. Potrivit acestei inițiative, instituțiile vor fi obligate să comunice doar în format electronic, atât între ele, cât și în relație cu contribuabilii. Excepție fac acei contribuabili care solicită în mod explicit să primească documentele în format fizic, așa cum au făcut-o și până acum.
„Acest proiect este cel mai important pas pe calea digitalizării din ultimii 30 de ani. Este eliminată hârtia ca suport fizic pentru documentele oficiale și se trece la documentele electronice. Asta înseamnă mai puțin timp pierdut, mai puține drumuri la instituții și mai puțină birocrație. În plus, proiectul de lege prevede că nicio instituție nu va mai putea să solicite unui cetățean documente care există deja în bazele de date ale altor autorități publice.“, notează inițiatorul.
Proiectul de lege urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaților care este camera decizională.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta