Primăria Municipiului Mangalia a câştigat încă un proces prin care este exonerată de plata a 4,4 mil. de lei, fără TV.A. (un milion de euro), ca urmare a lipsei încheierii unui contract de prestări- servicii cu o societate comercială din Mangalia. Conform dosarului 8064/118/2012, Tribunalul Constanţa, Curtea de Apel Constanţa şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) Bucureşti au respins atât pe fond, cât şi în căile de control judiciar, acţiunea formulată de S.C. M.M. Company 2000 S.R.L. prin care autorităţile locale erau obligate la plata sumei de un milion de euro. Suma solicitată de respectiva societate ar fi trebuit să constituie plata pentru anumite lucrări efectuate. În realitate, lucrările pretinse a fi realizate, fie nu au existat, fie nu au avut la bază un contract încheiat în urma unei licitaţii publice. Mai exact, începând cu anul 2007, societatea respectivă a participat la o licitaţie organizată de municipalitate şi a adjudecat un contract privind realizarea mai multor lucrări de investiţii publice, în cuantum de 800.000 de lei, fără T.V.A. Pe parcursul derulării contractului de achiziţii publice, părţile contractante au convenit la modificarea preţului stipulat în contract, cu procentul permis de lege, suma rezultată fiind de aproximativ 1.300.000 de lei. Primarii Municipiului Mangalia de la vremea aceea, respectiv: Zanfir Iorguş şi Mihai Claudiu Tusac, au solicitat în mod imperativ societăţii prestatoare realizarea şi autorizarea unor lucrări, altele decât cele licitate şi adjudecate, conform contractului. Deoarece aceste comenzi au fost doar la nivel verbal exprimate din partea celor doi edili, contractul de prestări servicii care să ateste lucrările cerute nu a fost niciodată încheiat, fiind în afara legii. În aceste condiţii, societatea menţionată a acţionat în Instanţă Primăria Mangalia, reprezentată prin primar Radu Cristian, solicitând instanţei să oblige autorităţile locale la încheierea contractului de prestări servicii şi implicit la plata lucrărilor realizate, semnate şi confirmate de funcţionarii publici din perioada respectivă. În lipsa unor contracte legal încheiate, juriştii şi avocaţii Primăriei Mangalia au făcut toate demersurile necesare şi au cerut Instanţei învestite cu soluţionarea cauzelor să dea eficienţă juridică textelor de lege aplicabile şi să afle în acest dosar valoarea de adevăr juridic şi nu cel factual. După ani de procese, ICCJ Bucureşti a stabilit că nimeni nu este mai presus de lege. Astfel, a respins irevocabil cererea de chemare în judecată a S.C. M.M. Company 2000 S.R.L. prin care se cerea achitarea de către autoritatea publică din bugetul local a fabuloasei sume de 4, 4 mil. de lei. În urma probelor administrate la dosar, instanţa a constatat că între părţi nu a fost încheiat niciodată un contract de prestări servicii, conform OUG 34/2006 privind achiziţiile publice. Menţionăm că printre apărările formulate Municipiul Mangalia a invocat şi excepţia prescrierii dreptului la acţiune a societăţii reclamante în sensul că această societate putea să ceară drepturile solicitate prin cererea de chemare în judecată, într-un termen de maximum trei ani de la data realizării lucrărilor. Această excepţie invocată ca şi apărare de către municipalitate care ar fi dus la nejudecarea fondului a fost respinsă în toate căile de control judiciar, astfel încât Instanţa a soluţionat acţiunea reclamantei pe fond. Potrivit soluţiei din dosar, Primăria Municipiului Mangalia nu datorează suma de 4,4 mil. de lei, iar acţiunea reclamantei nu este prescrisă, motiv pentru care a fost respinsă excepţia formulată atât pe fond, cât şi în recurs de către autorităţile publice locale.