Ieri, 8 octombrie a.c., a fost organizat în mediul online evenimentul oficial de lansare a proiectului DIONYSUS – Kick-Off Meeting.
La această întâlnire au participat toți membrii consorțiului proiectului, dar și importanți experți și stake-holderi implicați în promovarea și dezvoltarea transportului pe Dunăre.
Obiectivul principal al proiectului este integrarea Dunării în mod inteligent și sustenabil în lanțurile de transport multi și intermodale din cadrul coridoarelor de transport definite de Uniunea Europeană pentru zonele Central și Est-Europene, pentru transportul mărfurilor și persoanelor.
Scopul evenimentului a fost acela de a prezenta celor interesați pachetele de lucru, activitățile și livrabilele proiectului precum și acela de a oferi detalii legate de planul de implementare a acestuia pe durata celor 30 de luni prevăzute.
Au fost trasate astfel liniile directive ale proiectului, participanții purtând discuții în vederea îmbunătățirii transportului pe Dunăre și a identificării unor viitoare soluții de lansare a unor noi servicii de transport containerizat care să faciliteze și conexiunea dintre Europa și alte state din regiunea Mării Negre și nu numai.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța este partener în cadrul consorțiului proiectului DIONYSUS, fiind implicat în implementarea majorității activităților acestuia. În calitate de administrație a porturilor Constanța, Midia și Mangalia, rolul acesteia este unul foarte important, prin prisma expertizei experților săi contribuind direct la realizarea studiilor și livrabilelor din cadrul proiectului.
Proiectul DIONYSUS abordează principalele provocări regionale din domeniul guvernanței infrastructurii, evidențiind acțiunile-cheie necesare pentru a sprijini planificarea transportului și a infrastructurii portuare dunărene.
Proiectul DIONYSUS este cofinanțat din fonduri europene (FEDR, IPA și ENI) în cadrul Programului Transnațional Dunărea și se desfășoară pe o durată de 30 de luni (iulie 2020 – decembrie 2022). Acesta va fi implementat de un consorțiu transnațional format din 18 organizații cofinanțate și 8 parteneri strategici asociați (autorități portuare, asociații și organizații de profil reprezentând industria transportului pe căile navigabile interioare, institute tehnologice, operatori de nave privați, precum și ministere) din 9 țări situate de-a lungul Dunării.
Proiectul are un buget total de 2.923.369,81 Euro, din care 2.261.133,69 Euro reprezintă contribuția FEDR și 223.730,59 Euro contribuția IPA.
Coordonatorul Proiectului este Pro Danube Romania – Asociația pentru promovarea transportului pe Dunăre.
Foto: Natgeo.ro