Începând de ieri, circulația pe podul de la Agigea a fost complet închisă în vederea continuării lucrărilor de înlocuire a hobanelor. Potrivit CNADNR, podul va fi închis în perioada 12 septembrie-30 noiembrie 2016, motiv pentru care circulația spre/dinspre Constanța spre sudul litoralului se va face pe noul pod. Doar cei care circulă pe jos vor putea folosi podul aflat în lucru. CNADNR a specificat că pietonii pot circula printr-un culoar protejat sub directa supraveghere a piloților de trafic. Reamintim că acest contract ,,Lot 3 – Reabilitarea podului de la Agigea, pe DN 39, km 8+988“ a fost încheiat între CNADNR și Implenia Baugesellschaft m.b.H Wien (fost Bilfinger Berger Baugesellschaft m.b.H Wien). Obiectul iniţial al contractului a constat în lucrări de reabilitare a podului (înlocuire cale de rulare: turnare beton de egalizare, înlocuire hidroizolatie, așternere asfalt; lucrări de reparații ale pilelor și culeelor, înlocuire parapet direcțional și pietonal, lucrări de vopsitorie a tablierului, etc). Potyrivit unui comunicat de presă al CNADNR, ”o comisie formată din reprezentanţi ai Beneficiarului, Antreprenorului şi Inginerului au efectuat o inspecţie tehnică a lucrărilor executate, precum şi modul în care acestea au fost conservate în perioada în care nu s-a lucrat. În acealaşi timp, Antreprenorul a început organizarea de şantier în vederea demarării lucrărilor începând cu data de 12.09.2016.”
Astăzi e deja 13 septembrie și tot nu se lucrează
Adevărul este că lucrările la acest pod se desfășoară de mult prea multă vreme, iar rezultatele nu se văd, cel puțin deocamdată. Nu spun că ne așteptam să vedem foarte mulți oameni la lucru, care speră să-i aplaudăm pentru zelul de care dau dovadă. Dar… Oamenii care fac naveta – și sunt foarte mulți – sunt extrem de nemulțumiți de actuala situație deoarece drumul lor se prelungește nefiresc de mult, iar nervii lor vor avea nevoie de pastile întăritoare. Am fost curioși să vedem ce reacții au trecătorii de zi cu zi. Iată ce scrie pe pagina sa de socializare Laurențiu Mironescu: ”Din 12 septembrie podul Agigea este blocat. Până în decembrie. Pentru reparatii. Pentru cei din sudul canalului Dunăre – Marea Neagră drumul spre și dinspre casă s-a dilatat exponențial, ca timp. Problema e că nimeni nu repară nimic. Aș vrea să cunosc furunculul ăla de competență care a interzis traficul pe pod ieri doar ca să se apuce de treabă peste vreo săptămână, două … Nesimțire râncedă, greu de găsit în altă țară, la alți oameni …”. Sorin Voicu este, la rândul lui, foarte necăjit. ”Ca navetist, pierd în fiecare zi 4-5 ore ca să tranzitez pe noul pod de la Agigea. Chiar nu se putea găsi o altă soluție?” Într-adevăr, de la distanță situația pare aproape roză. Se circulă fără dificultate, pe o rută din apropiere. Însă aceasta este doar aparența pe care o vede toată lumea. Cei care sunt nevoiți să circule pe aici s-au îngrozit de ziua de ieri și speră ca mâine să fie mai bine. Pentru că da, pe nou pod există 4 benzi de circulație iar traficul de toamnă/iarnă nu este echivalent cu cel din perioada sezonului estival. Doar că în momentul în care se ajunge la Eforie sau când se iese din această localitate se gâtuie circulația, dat fiind faptul că există doar o bandă de circulație. Iar aici nu știu cine ar trebui să facă ceva pentru a fluidiza traficul. Sunt sigură că se vor găsi destui voitori care să spună: ”o, păi treaba asta trebuie să o rezolve Poliția Rutieră. Să stea cu ochii pe șoferi, că nu sunt atenți!” sau … ”Dar Poliția Locală din Constanța ce face? Nu poate veni până aici să rezolve situația?”. Iar răspunsul este unul singur: este treaba CNADNR să rezolve situația într-un timp cât mai scurt, cu rezultate cât mai bune și cu efecte negative cât mai mici. Credeți că se pot rezolva toate aceste probleme? Pentru că oamenii care fac zilnic naveta pe aici se gândesc inclusiv la grevă!
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta