Lucrările la podul de la Agigea trenează de ceva vreme. Este inutil să spun că toată vara s-a circulat în condiții infernale pe aici, din cauza lucrărilor sau, mai exact, a neefectuării de lucrări exact acolo unde era nevoie mai mare. Din informațiile pe care le avem, în ultima vreme nu s-a prea lucrat acolo din cauza neachitării plăților către antreprenorul Bilfinger Berger Baugesellschaft. Potrivit rapoartelor oficiale, contractul cu această firmă a fost semnat în anul 2010, dar lucrările propriu-zise au demarat de-abia în 2011. Acestea ar urma să fie finalizate în primăvara anului viitor. Probabil vor fi, dacă lucrările se vor desfășura după un grafic accentuat. Reamintesc faptul că stadiul fizic al lucrărilor este de 70,08%, iar dacă vor fi suficienți agnajați și vremea va ține cu constructorul, este posibil să avem parte de minuni în toamna anului viitor!
Timp de trei luni, podul va fi închis
Reluarea lucrărilor de punere în siguranţă a “Podului de la Agigea, pe DN 39, km 8+988” se va face începând cu data de 12 Septembrie 2016 prin înlocuirea ultimelor două hobane şi finalizarea lucrărilor de reabilitare. Pentru deblocarea proiectului, în urma negocierilor între Beneficiar şi Antreprenor, s-au stabilit următoarele: Antreprenorul a transmis Graficul de execuţie actualizat şi Planul de Management de Trafic ţinând cont de faptul că podul va fi închis total traficului pentru o perioadă de 3 luni; Antreprenorul va relua lucrările începând cu data de 12 Septembrie 2016 pentru a nu incomoda traficul estival; CNADNR va efectua plăţile aferente lucrărilor din Certificatele Interimare de Plată nr. 11, nr. 12 si nr. 13 până vineri 02 Septembrie 2016. Menţionăm că data de finalizare estimată şi asumată de către Antreprenor pentru finalizarea lucrărilor este Septembrie 2017 (în cazul în care podul va fi închis total traficului până la înlocuirea celor două hobane). Până la demararea lucrărilor de reabilitare din 12 Septembrie 2016 când podul va fi închis în totalitate, se vor prelungi restricţiile de circulaţie pe podul de la Agigea după cum urmează: – viteza maximă de circulaţie 50 km/h; – limitarea masei totale a vehiculelor la 5 tone; – circulaţie se desfăşoară pe două benzi (cu închiderea benzilor marginale). Rutele alternative de trafic până la închiderea totală din 12 Septembrie 2016 sunt: Nod rutier A4 (intersecție cu DN 39, Agigea) – A4 (intrare port Constanța Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre – Marea Neagră – bretea acces la DN 39A – DN 39A intersecție cu DN 39 – DN 39 ( Eforie Nord – Mangalia).
Cum se va circula între Constanța și sudul litoralului
După închiderea podului, vor mai mari probleme legate de transportul a mii de oameni care fac naveta spre și dinspre sudul litoralului spre/dinspre Constanța. Aproape toți din cei cu care am stat de vorbă pe marginea acestui subiect s-au arătat mai mult decât mâhniți de durata extrem de mare a acestor lucrări care vor duce la închiderea podului. Întreaga lume cu care am vorbit l-a pomenit, într-un fel sau altul pe Ceaușescu și și-a manifestat regretul față de felul în care se lucra odinioară și cum se lucrează la ora actuală. Am discutat cu politicieni, cu oameni simpli sau cu cadre didactice pentru a ne forma o imagine cât mai apropiată de cea reală. Un cadru didactic al Liceului Carmen Sylva din Eforie ne-a declarat că încă nu se știe foarte clar cum se vor desfășura lucrurile. ”Avem profesori care fac naveta de la Constanța și știu că le va fi greu. Deocamdată este în regulă deoarece la școală vin doar cadrele didactice și încă nu s-a închis podul. După ce se va închide va începe și școala și … vom vedea ce va fi.”. Mult mai vehement a fost ex-primarul orașului Eforie, Ovidiu Brăiloiu. El s-a arătat contrariat de ”orbul găinilor” pe care îl au oficialii care ar trebui să se implice. ”Nu știu de ce nu se implică nimeni. Oare chiar nimeni nu vede ce se întâmplă? Mi se pare de noaptea minții. Ce se va întâmpla cu oamenii care fac naveta? Singura variantă rămâne podul nou de la Agigea dar până se vor obișnui oamenii cu acest nou traseu va mai trece o bucată de vreme.”, a declarat Brăiloiu. Nici primarul comunei Costinești, Traian Cristea, nu s-a arătat mai lejer în limbaj. ” Vom ocoli prin zona portului Constanța Sud și drumul se mai lungește cu vreo 2 km. N-o fi foc, o vom face și pe asta, dar mi se pare incredibil că se lucrează de atâția ani la acest pod și tot nu e gata. Păi ne întoarcem cu capul în jos. Ceaușescu l-a făcut în vreo doi ani, iar noi nu suntem în stare să-l reparăm în cinci sau șase ani. Am depășit un cincinal și tot nu e gata. Să fie oare gata anul viitor?” Dacă va fi gata sau nu, asta rămâne de văzut. Depinde foarte mult de constructor și în aceeași măsură depinde și de CNADNR. Iar cum aici se preconizează a avea loc mari schimbări, totul sau aproape totul rămâne cu semnul întrebării.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta