Doar trei unități școlare din județul Constanța s-au arătat interesate de fondurile PNRR pentru creșterea accesului elevilor la cultură, după cum rezultă din situațiile Administrației Fondului Cultural Național (AFCN) consultate de Ordinea.Ro. Un proiect a fost respins din start, deoarece nu îndeplinea condiții elementare de eligibilitate. Celelalte două s-au clasat pe locurile 20 și 60 în competiția de proiecte.
În luna noiembrie a anului trecut, Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) a lansat apelul de finanțare ”Creșterea accesului la cultură în zonele defavorizate din punct de vedere cultural”.
Este vorba despre promovarea culturii în instituțiile de învățământ – începând de la creșe până la licee – din localitățile cu mai puțin de 50.000 de locuitori.
Lansat prin PNRR, programul-pilot are o alocare bugetară în valoare de 4 milioane de euro. Acest program prevede sprijin financiar pentru minimum 30 de proiecte. Într-o lună de zile, 208 instituții din întreaga țară s-au înscris la concurs, iar 181 dintre proiectele depuse au fost admise spre evaluare.
Multe unități de învățământ au făcut ulterior contestații, iar în data de 12 ianuarie a.c., AFCN a publicat rezultatele după soluționarea contestațiilor.
Printre școlile care vor beneficia de bani pentru promovarea culturii se numără Liceul Teoretic Emil Racoviță din Techirghiol. Acesta s-a clasat pe poziția 20, cu 89,68 puncte, pentru proiectul ”Arta în educație”.
De asemenea, Școala gimnazială nr. 1 Topalu s-a clasat pe poziția 60, cu 79,33 puncte.
Din județul Constanța a mai fost înscris doar Liceul Tehnologic Ion Bănescu din Mangalia, însă proiectul acestuia a fost respins din cauza lipsei cv-urilor celor din echipa de implementare.
Este foarte trist să constatăm că școlile din toate celelalte localități ale județului, cu excepția municipiului Constanța, singurul care are peste 50.000 de locuitori, nu au fost în stare să depună vreun proiect în beneficiul elevilor. Sau poate că aceste localități nu se consideră defavorizate din punct de vedere cultural…
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta