Guvernul va adopta o hotărâre privind deschiderea unui punct de trecere a frontierei și a unui biroul vamal pe Aeroportul ”Alexandru Podgoreanu” Tuzla, administrat de societatea Regional Air Services. Reprezentanții aeroportului au declarat pentru Ordinea că demersurile pentru înființarea unui birou vamal la Tuzla sunt făcute încă de acum opt ani, însă, din cauza numeroaselor schimbări de guverne și miniștri nu s-au întrunit condițiile până acum pentru adoptarea proiectului. În principal, Aeroportul este folosit de către avioanele de mici dimensiuni, iar prin înființarea acestui birou vamal la Tuzla nu va mai fi nevoie ca aparatele de zbor să aterizeze la Mihail Kogălniceanu. Reprezentanții Aeroportului Tuzla spun că birourile vamale sunt amenajate încă de acum câțiva ani.
„HOTĂRÂRE
pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla și pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (2) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Se aprobă deschiderea punctului de trecere a frontierei de stat și a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla.
Art. 2. – (1) Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliției de Frontieră Române, Ministerul Sănătății prin Direcția de sănătate publică a județului Constanța, structurile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, și ale Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, asigură personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, în condițiile legii.
(2) Ministerul Sănătății, în calitate de autoritate competentă în domeniul materialelor și obiectelor care vin în contact cu alimentele, asigură, prin personalul împuternicit din cadrul direcțiilor de sănătate publică teritoriale, controlul oficial al materialelor și obiectelor care vin în contact cu alimentele, inclusiv în punctele de trecere a frontierei, conform legislației în vigoare.
(3) Spațiile și utilitățile necesare pentru desfășurarea activităților de control la trecerea frontierei de stat, pentru activitatea vamală și pentru desfășurarea activităților de control sanitar-uman și fitosanitar se asigură, cu titlu gratuit, de către S.C. Regional Air Services S.R.L. în calitate de administrator al Aeroportului Tuzla, în conformitate cu prevederile Anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional.
(4) Personalul, spațiile, dotările și utilitățile necesare desfășurării activităților specifice Poliției de Frontieră Română în punctul de trecere a frontierei de stat sunt prevăzute în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
(5) Personalul, spațiile și dotările necesare biroului vamal de frontieră pentru punctul vamal de trecere a frontierei de stat pe aeroportul Tuzla, județul Constanța sunt prevăzute în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art. 3. – Programul de funcționare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al biroului vamal de frontieră este același cu cel al Aeroportului Tuzla, de luni până vineri între orele 08:00-16:00.
Art. 4. – În punctul de trecere a frontierei de stat şi în biroul vamal de frontieră, deschise potrivit art.1, se asigură controalele specifice pentru toți pasagerii și mărfurile fiecărui zbor internațional.
Art.5. – Pentru Poliția de Frontieră Română, posturile necesare efectuării controlului pentru frontiera de stat vor fi asigurate prin suplimentarea numărului de posturi aprobat Poliției de Frontieră Române din numărul total de posturi aprobat Ministerului Afacerilor Interne.
Art. 6. – Cheltuielile de personal, pentru dotări și alte amenajări specifice se suportă de fiecare ordonator principal de credite pentru instituțiile care desfășoară activități în punctul de trecere a frontierei de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, potrivit legii.
Art.7. – (1) Prezenta hotărâre a Guvernului intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României. (2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, punctul VI din anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 346 din 24 mai 2002, cu modificările și completările ulterioare, se completează cu un nou subpunct, subpunctul 17, cu următorul cuprins: „17. Aeroport Tuzla, județul Constanța – aeroportuar.”
(3) Anexele nr.1 și nr. 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN“
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta