Compania CFR Marfă a anunțat că situația vagoanelor care staționau în Portul Constanța a fost rezolvată. Reprezentanții Biroul de presă au precizat că 401 vagoane au fost deplasate din zona portuară, respectiv 200 dintre ele au fost reintroduse în parcul activ, în vreme ce alte 201 au fost depozitate în alte stații. Compania feroviară a mai anunțat că 342 de vagoane se află sub sechestrul ANAF, în procedură de executare silită.
”În prezent nu mai sunt vagoane proprietate CFR Marfă care blochează liniile de cale ferată din zona Portului Constanța sau pe cele din stația Palas care asigură accesul în OIL Terminal.”, au precizat reprezentanții companiei.
Redăm mai jos comunicatul integral:
”Având în vedere situația generată de conflictul militar din zona Mării Negre și a implicațiilor pe care acesta o are asupra intereselor economice ale României, la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii s-a semnat Memorandumul pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din Zona Portului Constanța.
În acest context, CFR Marfă anunță că a îndeplinit prevederile care îi revin, astfel:
- a realizat îndrumarea unui număr de 401 vagoane care îndeplineau condițiile tehnice pentru deplasarea de pe liniile CFR din Zona Portului Constanța. Dintre acestea, 200 de vagoane au fost reintroduse în parcul activ, în vederea valorificării oportunităților de piaţă care au apărut odată cu declanşarea conflictului militar din Ucraina și modificarea rutelor clasice de transport a mărfurilor cu destinație Ucraina și Republica Moldova, aducând totodată o contribuție semnificativă la fluidizarea traficului de cereale și produse petroliere care tranzitează România. Restul de 201 vagoane au rămas depozitate în alte stații de pe infrastructura CFR.
- Executarea silită a 342 de vagoane aflate sub sechestru ANAF.
De asemenea, au fost eliberate liniile din stația Palas care asigură accesul în OIL Terminal, un punct important din lanțul logistic al transporturilor de produse petroliere efectuate spre Ucraina (unde staționau 262 de vagoane). Dintre acestea, 50 de vagoane au fost redate în circulație pentru transportul cerealelor, a produselor petroliere și a altor materii prime în relația cu Ucraina, 124 de vagoane au rămas depozitate în alte stații de pe infrastructura CFR, iar 88 de vagoane au fost valorificate în urma licitațiilor publice organizate de ANAF.
În prezent nu mai sunt vagoane proprietate CFR Marfă care blochează liniile de cale ferată din zona Portului Constanța sau pe cele din stația Palas care asigură accesul în OIL Terminal.
Precizăm de asemenea faptul că în cursul anului 2022 CFR Marfă a plătit pentru stingerea ajutorului de stat aproximativ 15 milioane lei proveniți din valorificarea vagoanelor aflate sub executare silită de către ANAF, respectiv 27 milioane lei reprezentând venituri din activitatea de bază și respectă OUG 130/2021 privind unele măsuri fiscal – bugetare, referitoare la contribuțiile cu reținere la sursă.
CFR Marfă va continua și în anul curent să achite din ajutorul de stat primit, având în vedere faptul că în prezent se află în curs de valorificare aproximativ 8.000 de vagoane aflate sub sechestru ANAF.”, se menționează în comunicat.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta