Au început lucrările de dragaj prevăzute în cadrul proiectului de investiție ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”.
În contract sunt prevăzute lucrări de dragaj pentru aducerea la cota proiectată a bazinelor și șenalelor din Portul Constanța, adâncirea bazinului Portului de Lucru și a șenalului de acces către acesta din Portul Constanța Sud.
În Portul de Lucru se va realiza adâncirea bazinului de la 7 la 9 metri. Proiectul include și lucrări de protecție a cheurilor din Portul de Lucru, precum și achiziția unui sistem hidrografic, respectiv o navă hidrograf.
Primele lucrări de dragaj se desfășoară în danele 31-39 și sunt în principal lucrări pe derocări. Pentru aducerea la cota proiectată în bazinele danelor 31-39 acționează două remorchere, două șalande și o dragă BHD.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală.
Contractul este semnat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de Beneficiar, și de Asocierea SC CONSAL TRADE SRL- IMPRESA DI COSTRUZIONI ING E MANTOVANI SPA, în calitate de Antreprenor.
Valoarea contractului este 139.317.822,44 lei (fără TVA).
Durata contractului este de 20 de luni.
”CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a făcut eforturi pentru a accesa fonduri nerambursabile și a implementa acest proiect în scopul asigurării condițiilor de navigație în siguranță pe șenalele de acces, bazinele de manevră și bazinele danelor din Portul Constanța.”, a precizat directorul general al APMC, Daniela Șerban.