Conecteaza-te cu noi
palaz

Actual

Aveți treabă la Serviciul pentru Imigrări al Judeţului Constanţa? Se modifică programul de lucru!

Published

on

 

La data de 7 aprilie, Inspectoratul General pentru Imigrări sărbătoreşte 136 de ani de la atestarea documentară a primului act normativ care reglementa regimul străinilor în România „Legea asupra străinilor“, publicată în Monitorul Oficial nr. 6 din 07.04.1881. ”Primind ordinul de esplusiune, străinul va trebui să arate puntul de la frontieră prin care voesce să trécă, și, în casul acesta, i-se va remite o fóie de drum prin care se va regula itinerarul ce va avea să urmeze, și timpul cât va avea dreptul să se popréscă în fie-care localitate, până la frontieră. În casul de a contraveni la vre una din aceste dispozițiuni, străinul va fi condus afară din țară prin forța publică”… stipula, la acea vreme, un articol de lege din prima reglementare în materie din istoria statului modern, respectiv Legea asupra streenilor“. La scurt timp, a apărut Regulamentul din anul 1900, care prevedea ”Biletul de liberă trecere” ca document pentru străinii intraţi în România iar în anul 1903, Adunarea Deputaţilor a adoptat „Legea asupra organizării Poliţiei Generale a Statului”. De atunci și până în zilele noastre, legislația națională s-a aflat într-un proces permanent de actualizare în concordanță cu exigențele societății românești și mai apoi de armonizare cu reglementările europene. Politicile actuale din domeniile migrației, azilului și integrării cetățenilor străini în România sunt elaborate astfel încât să asigure dezvoltarea cooperării dintre instituțiile de aplicare a legii într-un concept unitar. În prezent, Inspectoratul General pentru Imigrări are în componenţă, la nivel central și în fiecare județ al țării, servicii şi birouri care lucrează în interesul cetățenilor străinilor şi al comunităţii, cu competenţă în admisie și reglementarea dreptului de şedere, încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor, prevenirea şi combaterea şederii ilegale şi a muncii nedeclarate pe teritoriul României. Instituția administrează șase Centre de Cazare și Proceduri pentru Solicitanţii de Azil – la Bucureşti, Timişoara, Galaţi, Rădăuţi, Şomcuta Mare și Giurgiu, în cadrul cărora sunt procesate cererile de azil şi se desfăşoară programul de integrarea a străinilor. De asemenea, în judeţele Ilfov şi Arad funcţionează două Centre de Cazare a Străinilor Luaţi în Custodie Publică . Primul în Europa, Centrul de Tranzit în Regim de Urgenţă de la Timişoara, administrat de Inspectoratul General pentru Imigrări, a transpus în practică, la nivel internaţional, conceptul de evacuare în regim de urgenţă a refugiaţilor aflaţi în pericol de a fi returnaţi din prima ţară de azil în ţara de origine. Inspectoratul General pentru Imigrări pune la dispoziție o platformă on-line, disponibilă 24h/24h, prin care cei interesați pot depune cereri pentru invitaţii/reîntregirea familiei/aviz de angajare sau detașare/ prelungirea dreptului de șederetemporară/înregistrarea rezidenţei sau pe termen lung/rezidenţă permanentă prin accesarea site-ului http://igi.mai.gov.ro/De asemenea vă informăm că începând cu data de 10 aprilie 2017 programul de lucru cu publicul al Serviciului pentru Imigrări al Judeţului Constanţa se modifică. De luni până vineri se pot depune cereri la ghișeu, în intervalul orar 8.30-12.00. Joia este și program de după-amiaza, respectiv între orele 16.30-18.30. De asemenea, este de precizat că eliberarea documentelor se face zilnic, între orele 14.00-16.30. Și în acest caz, joia programul este prelungit până la ora 18.30.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions