Inspectorii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța au efectuat, în ultima lună, controale la magazinele supermarket de pe raza municipiului, iar sanacțiunile sunt dintre cele mai mari aplicate vreodată, potrivit documentelor semnate de către inspectorul șef al OPC Constanța, Horia Constantinescu. Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă organizată la șediul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Constantinescu a prezentat situația amenzilor aplicate tuturor marilor magazine care au încălcat normele privind sănătatea consumatorilor. “În scopul prevenirii și combaterii practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor și asigurării drepturilor consumatorilor de a fi informați, în perioada iunie până în prezent, au fost effectuate acțiuni de control la operatorii economici mari rataileri”, anunță Horia Constantinescu. În acest scop, șeful OPC Constanța a anunțat că au fost efectuate un număr de 65 de acțiuni de control din care la 41 de acțiuni de control au fost efectuate abateri de la prevederile legale. Pentru abaterile constatate au fost aplicate un număr de 61 de amenzi în valoare de 321.500 lei și 12 avertismente și s-a dispus măsura încetării practicii comerciale incorecte pentru un număr de 15 operatori economici.
Concret, inspectorul șef al OPC Constanța, Horia Constantinescu, a informat că la SC Selgros Cash Carry s-au constatat la comercializare mai multe deficiențe, printre acestea zeci de kg de fructe deshidratate, promoții aplicate incorect, produse din carne cu etichete incomplete. Pentru toate acestea au fost aplicate amenzi mai mari de 10.000 de lei, potrivit documentului făcut public de către inspectorul șef al OPC Constanța. De asemenea, la SC Kaufland SRL strugurii, de exemplu erau etichetați având calitatea I și pe etichetă era menționată calitatea a II a. Mai mult, la raionul de lactate exista la comercializare produsul Hulala care era promovat drept “Numărul 1 în România”. Amenda aplicată a fost este în valoare de 7.000 de lei și s-a dispus măsura încetării practicii comerciale incorecte. Alte verificări ale inspectorilor OPC s-au desfășurat și la SC România Hypermarche SRL unde au fost descoperite mai multe nereguli, printre acestea zeci de sticle cu sucuri care nu respectau depozitarea și comercializarea, iar amenda aplicată este în valoare de 15.000 de lei.
“Luptăm cu piaţa de falsuri pentru a încuraja produsele autohotone. Sper că la anul vor exista depozite în care vor putea fi găsite produse româneşti, deoarece am ajuns să consumăm produse despre care avem puține informaţii”, a completat Horia Constantinescu.
În același timp, Constantinescu informează că, în perioada următoare, se vor verifica și produsele vândute în Campania Black Friday. Singura problemă pe care Constantinescu a expus-o ține de faptul că nu, în această campanie, nu poate să verifice prețurile înainte, ci după, atunci când, în urma reclamației, se fie cerută grila de prețuri.
Facem precizarea că această campanie este preluată de marile magazine de țara noastră după modelul american și se desfășoară la sfârșitul acestei luni, atunci când reprezentanții de vânzări ai marilor magazine anunță reduceri semnificative de prețuri pentru produsele comercializate, în special pentru electronice și electrocasnice.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta