La fel ca și predecesorul său, Decebal Făgădău, actualul primar al Constanței, Vergil Chițac a promis marea cu sarea în materie de parcări. Ambii edili au declarat în campaniile electorale, din 2016 și 2020, că vor amenaja parcări etajate, subterane și supraterane. La fel de ușor cum au promis, tot așa de repede și-au încălcat cuvântul. Ba, mai mult, atât Făgădău, cât și Chițac, au spus că ridicarea de parcări etajate este o treaba costisitoare și nu este rentabilă. În plus, cei doi au pus în aplicare (Făgădău în calitate de inițiator, iar Chițac în postura de executant) proiectul care va duce la dispariția a peste 1.300 de locuri de parcare. Este vorba despre modernizarea bulevardelor 1 Mai, Alexandru Lăpușneanu și 1 Decembrie 1918. După ce vor fi modernizate, constănțenii nu vor mai avea voie să parcheze pe aceste artere. Trist este că niciunul dintre cei doi edili nu a venit în paralel cu soluții viabile pentru constănțenii care nu vor mai putea să parcheze pe aceste bulevarde.
Și, pentru că tot este la cârma actualei administrații, haideți să vedem care sunt promisiunile lui Vergil Chițac și care au fost trecute în protocolul de guvernare locală cu Alianța USR-PLUS. Printre altele, este vorba de construirea mai multor parcări etajate, inclusiv la intrările în oraș. Practic, actuala coaliție care conduce orașul a promis că va exista cel puțin o parcare pe o rază de 500 m de locul în care se află un constănțean și o parcare la 500 m de casă.
Toate astea au fost doar promisiuni mincinoase din partea lui Chițac, care a început să dea înapoi și să spună că nu rentează din punct de vedere economic, iar bugetul local nu își permite astfel de investiții. Într-o emisiune de televiziune, Chițac a afirmat că amenajarea unui loc de parcare etajat suprateran costă în jur de 3.000 de euro, iar unul subteran în jur de 6.000 de euro. Actualul edil a spus că Uniunea Europeană nu mai finanțează astfel de investiții pentru a nu încuraja poluarea. Însă, Chițac nu a afirmat nimic despre parcările de la intrările în oraș de tip „Park and Ride”, care pot fi amenajate cu fonduri europene. În cele aproximativ șase luni de când este la conducerea actualei administrații locale, nu am auzit un cuvințel despre inițierea unui astfel de proiect. În schimb, am văzut din partea actualei conduceri a Primăriei un regulament al parcărilor (desenate pe asfalt) prin care Chițac își propune să-i descurajeze pe constănțeni în a mai folosi mașina personală, în schimb să apeleze mai mult la transportul în comun.
Și pentru că tot se plânge că nu are bani la buget pentru construirea de parcări, Ordinea.ro a făcut o simplă analiză a proiectului de buget din acest an și a văzut care sunt sumele pe care Primăria Constanța le încasează din impozitul pe mijloacele de transport deținute atât de persoanele fizice, cât și juridice. Potrivit calculelor Primăriei, în acest an autoritatea locală va încasa din impozitul auto 39.600.000 de lei, din care 22.600.000 de lei de la persoanele fizice și 17.000.000 de lei de la persoane juridice. La acești bani se mai pot adăuga peste 4.300.000 de lei, care provin din închirierea celor peste 21.000 de locuri de parcare rezidențiale. În calcul nu au fost luate locurile de parcare cu taxă/oră. Așadar, cu aproape 44 de milioane de lei, adică peste 9 milioane de euro, Primăria ar putea să amenajeze, anual, peste 3.000 de locuri de parcare supraetajate.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta