Astăzi, 15 iulie 2021, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția obiectivului „Extinderea la 4 benzi a drumului de circulație existent între Poarta 10 bis și Poarta 10”, investiție finanțată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
Contractul a fost atribuit, în urma unei proceduri de licitație deschisă, asocierii SC Acvatot SRL & SC OMNI CONSTRUCT LOGISTIC SRL & SC SIRIUS PROIECTARE STUDII SRL & SC DIMEX-2000 COMPANY SRL.
Societatea Acvatot a fost înființată în anul 1991 și s-a ocupat inițial de lucrări de apă și de canalizare. În anul 2000 a fost preluată de către grupul francez SADE – CGFH, care există de peste 100 de ani și este specializat în designul, construcția și întreținerea rețelelor. Acvatot a fost capitalizată și dezvoltată ca o filială a acesteia în Europa de Est, beneficiind de experiența și îndrumarea companiei-mamă. Ulterior și-a diversificat activitatea în domeniul rețelelor de gaz și termoficare, iar în anul 2012 și-a extins activitatea în sectorul energiilor regenerabile. În anul 2007 și-a deschis sucursală și la Constanța.
Sirius Proiectare Studii SRL se ocupă de studii de fezabilitate, proiecte, analize economico-financiare, studii de teren, asistență tehnică și consultanță pentru rețele de utilități, drumuri și sistematizare, construcții hidrotehnice și de îmbunătățiri funciare, instalații tehnologice și de proces etc.
Dimex 2000 Company SRL are 20 de ani de experiență în construcții de drumuri, poduri, construcții civile, construcții industriale etc.
Omni Construct Logistic SRL este o companie din Constanța, care realizează proiecte cu impact social mare.
Valoarea contractului semnat astăzi este de 33.686.881,60 lei, fără TVA, durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni, din care 4 luni sunt rezervate proiectării.
Se vor construi un drum cu 4 benzi de circulație cu o lungime de 982 metri, în incinta portului, un sens giratoriu adaptat la un trafic semnificativ de vehicule lungi cu remorci sau semiremorci și două bretele de acces ce vor reprezenta punctul de conexiune pe fiecare sens de circulație de acces intrare sau ieșire pe la Poarta 10 bis.
”Realizarea proiectului „Extinderea la 4 benzi a drumului de circulație existent între Poarta 10 bis și Poarta 10” va contribui la modernizarea infrastructurii portuare în vederea manipulării unui volum crescut de marfă, în condiții competitive, modernizarea și fluidizarea drumului de circulație existent între Poarta 10 bis și Poarta 10 care să reducă timpul de tranzitare al autovehiculelor către porțile de acces ale portului Constanța, în condiții de siguranță.
Investiția va contribui la creșterea eficienței operațiunilor de încărcare – descărcare a mărfurilor care sosesc sau părăsesc portul Constanța pe cale rutieră și va determina o creștere a capacității infrastructurii prin posibilitatea de a opera un volum mai mare de marfă într-un timp mai scurt.”, a precizat Florin Goidea, director general al APMC Constanța.