Regulamentul de acces în Zona Peninsulară a Constanței inițiat de primarul Vergil Chițac și votat de consilierii locali stârnește în continuare revolta locuitorilor. Un grup de inițiativă coagulat în jurul avocatului Mirela Doicescu a demarat o acțiune de strângere de semnături, contestând practic efectele nocive ale regulamentului. Mai jos puteți vedea fotografii de la această acțiune, de astăzi, din Piața Ovidiu. Organizatorii spun că, până în prezent, s-au strâns peste 1.600 de semnături de la cetățenii afectați de restricțiile pe care Primăria ar urma să le introducă începând cu data de 15 noiembrie 2021.
Regulamentul inițiat de primarul Vergil Chițac transformă Zona Peninsulară a Constanței într-una preponderent pietonală. Străzile vor fi ori total pietonale, ori ocazional carosabile. Cu alte cuvinte, pe alocuri se va mai tolera prezența mașinilor, ca o excepție, dar în condiții foarte restrictive. Primăria va cheltui sume importante pentru a realiza semnalizări și pavaje speciale de delimitare a celor două zone. Locuitorii acestui cartier vor avea dreptul să intre în perimetrul reglementat cu o singură mașină, de maxim 2,5 tone, pentru fiecare unitate locativă. Mașinile mai grele sunt interzise. De asemenea, staționarea în Zona Peninsulară este interzisă în afara locurilor de parcare special amenajate. Aprovizionarea cu marfă este limitată la mașini de 3,5 tone, care pot pătrunde în Zona Peninsulară doar noaptea și doar pe bază de permis emis de autoritățile locale. Transportarea unui frigider sau a unei mașini de spălat depind, de asemenea, de avizul Primăriei și de un dosar stufos. La evenimentele organizate în Peninsulă pot participa maxim 5 autoturisme, pentru o durată de maxim două ore. Regula se aplică inclusiv pentru evenimentele religioase și pentru nunțile de la bisericile din zonă și de la catedrala arhiepiscopală. Mașinile de 7,5 tone vor avea drept de acces doar în mod excepțional, pe baza unor permise speciale emise de autoritatea locală. Practic, un restaurant care dorește să își facă aprovizionarea va depinde de o aprobare specială din partea autorității locale. Hotelurile din peninsulă vor trebui să transporte cu vehicule electrice, de 8 – 14 locuri, turiștii și bagajele acestora. Transbordarea poate dura maxim 15 minute.
Aceste prevederi au generat deja critici dure din partea locuitorilor din Peninsulă. Înaintea adoptării regulamentului, propunerile lui Chițac au fost discutate de localnici doar cu reprezentanții USR, singurii care au dorit să participe la o astfel de dezbatere. Iar ulterior adoptării, reglementările au fost discutate și cu reprezentații PNL. Președintele organizației municipale PNL Constanța, senatorul Septimiu Boureanu, a formulat în spațiul public o propunere de amânare a aplicării regulamentului și de modificare a acestuia pe baza propunerilor locuitorilor din zonă. Însă primarul Vergil Chițac a reacționat țâfnos, bagatelizând propunerea, pe considerentul că doar vreo 20 de persoane nu înțeleg beneficiile mersului pe jos, dorind să-și parcheze mașinile sub nas.
Strângerea de semnături, la care au participat deja peste 1.600 de persoane, potrivit organizatorilor, este o replică față de miștourile lui Chițac. Pe de altă parte, această acțiune nu este singura reacție a celor care deplâng restrângerea unor drepturi prin acest regulament. Astfel, pe rolul Tribunalului Constanța a fost înregistrată o acțiune în contencios administrativ, prin care se cere anularea regulamentului, plus suspendarea sa provizorie până la o decizie definitivă. Acțiunea este susținută de avocat Mirela Doicescu, în numele unor clienți. Însă, până acum, peste 100 de locuitori din Peninsulă au depus cereri de intervenție accesorie în susținerea cererii de anulare.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta