Conecteaza-te cu noi

Administratie

Cimitirele din Constanța vor fi gestionate de firme private? Iată ce a constatat avocata Mirela Doicescu

Published

on

Primăria Constanța a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind exploatarea şi întreținerea cimitirelor publice ce aparțin domeniului public al municipiului. O analiză a proiectului a fost făcută de avocata Mirela Doicescu, care a scos la iveală faptul că, „prin proiectul de mai sus, se trece de la administrarea cimitirelor direct de către autoritatea administrației publice locale, la administrarea în modalitatea gestiunii delegate și încheierea de contracte de concesiune cu operatori privați pentru o perioada de 15 ani.“

Iată ce a scris avocata Mirela Doicescu:

„Pe site-ul Primariei Constanta, in Sectiunea Transparenta decizionala la punctul 243, se gaseste UN ACT FOARTE IMPORTANT care risca sa treaca nebagat in seamă.

Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației necesară pentru delegarea de gestiune prin concesionare a serviciului public privind prestarea de servicii şi activităţi necesare exploatării şi întreținerii cimitirelor publice ce aparțin domeniului public al municipiului Constanta

Regulamentul privind organizarea și funcţionarea Serviciului de Administrare a Cimitirelor Publice de pe raza municipiului Constanţa (data publicării 28.06.2024)

Prin PROIECTUL DE MAI SUS, se trece de la administrarea cimitirelor DIRECT DE CATRE AUTORITATEA ADMINISTRATIEI PUBLICE LOCALE, la administrarea IN MODALITATEA GESTIUNII DELEGATE SI INCHEIEREA DE CONTRACTE DE CONCESIUNE CU OPERATORI PRIVATI pentru o perioada de 15 ani.

Situatia in prezent a Cimitirelor din Constanta:

În momentul de față serviciul este gestionat de un departament specializat din Primăria Constanta, in cadrul cimitirelor operand 2 tipuri de contracte:

  • Contracte de prestări servicii pe o perioadă nedeminată pentru cimitirele: Constantin Predescu, Viile Noi, Palazu Mare, Anadalchioi și Central.
  • Un contract de asociere pentru cimitirul Municipal

Deoarece gestiunea serviciului de administrare a cimitirelor se poate organiza direct de către autoritatea administrației publice locale sau în modalitatea gestiunii delegate, pe bază de contract de delegare a gestiunii, autoritatea publică a solicitat un studiu in vederea alegerii celei mai avantajoase variante din punct de vedere tehnico-economic. Dupa STUDIU, AU INTOCMIT UN PROIECT DE HOTARARE prin care se aproba toata documentatia necesara incheierii contractelor de concesiune a cimitirelor catre agenti economici.

TARIFELE SERVICIILOR – DIN ACTELE ATASATE PROIECTULUI REIESE CA:

– Taxa de întreținere va fi colectată tot de către SPIT, urmând a fi pusă la dispoziția operatorului lunar.. ( desi se subliniaza ca necesitatea incheierii contractelor de concesiune este data de insuficienta personalului Primariei Constanta)

– A fost efectuat un studiu la nivel național pentru a stabili tarife medii de piață, însă nivelul taxelor și serviciilor percepute de operatori diferă foarte mult și nu s-a putut emite o concluzie referitoare la un preț mediu al categoriilor importante de servicii.

– Tarifele percepute de operatori vor fi fundamentate pe costurile înregistrate în contabilitate la care se va adaugă o marjă rezonabilă de profit.

– Structura și nivelul tarifelor va fi fundamentat pe baza costurilor de exploatare (costuri materiale, salariale, de întreținere și reparații, a obligațiilor ce derivă din contractul de delegare a gestiunii) la care se adaugă cota de dezvoltare și profitul operatorului.

IMPORTANTE SUNT URMATOARELE ASPECTE:

– IN REALIZAREA STUDIULUI s-a avut in vedere PROFITABILITATEA LA AGENTII ECONOMICI nu la Primăria Constanta

– TARIFELE vor fi stabilite pe criterii nu foarte bine delimitate, fiind inclusa in calcul o MARJA REZONABILA DE PROFIT pe lângă costurile din contabilitatea concesionarului ( costuri ce depind de diligenta fiecăruia)

– CONCLUZIA STUDIULUI este că gestiunea delegată va asigura servicii LA NIVELUL ACTUAL sau chiar mai bune pentru activitățile specifice din cimitire.“

Proiectul de hotărâre poate fi consultat, începând cu data de 21.06.2024pentru o perioada de 30 de zile lucrătoare, pe site-ul instituției www.primaria-constanta.ro la sectiunea ”De interes public-Transparență decizională pe Legea nr. 52/2003-informare și consultare publică”.

În temeiul prevederilor art. 7, alin. (4) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, până la data de 27.07.2024, se pot trimite propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare, privind proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions