Aerodromul din comuna constănțeană Tuzla va avea un aeroport construit la standarde europene. Astfel, un proiect modern urmează să transforme aerodromul din Tuzla într-un aeroport modern. În acest sens, Regional Air Service achiziționează servicii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru obiectivul “Modernizare și dezvoltarea infrastructurii aeroportuare”.
Regional Air Service SRL a preluat baza de aviație utilitară din Tuzla devenind astfel primul europort privat din România.
Revenind la licitație, aceasta prevede achiziția de servicii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru obiectivul “Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Tuzla”. Mai exact, intenția este aceea de prestarea de servicii de proiectare, asistență tehnică, respective execuție lucrări, furnizare utilaje, echipamente și dotări, probe tehnologice și pregătirea personalului.
Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, iar valoarea estimate a proiectului este de 64.514.196,26 lei. În document se precizează că se intenționează achiziționarea de echipament europortuar, echipament de monitorizare, echipament de securitate, de luptă împotriva incendiilor, lucrări de construcții de aerodromuri, piste de decolare și de aterizare și suprafețe de manevrare, servicii de proiectare tehnică și servicii de asistență tehnică.
Amintim că RAS a preluat Aeroportul Tuzla în anul 1991 devenind, astfel, primul aeroport privat din țara noastră. Cu o suprafață totală de 36 ha, aeroportul dispune de două piste înierbate, 4 heliporturi, un hangar de 1200 mă, două clădiri administrative, clădire administrative nouă cu destinație de instruire pentru școala de zbor și școala de supraviețuire pe mare, simulator B732 seria 300 pentru pregătirea la sol a personalului de bord, simulator instruire stingerea incendiilor și autosalvare, simulator pentru școala de zbor FNPT II, deposit de combustibil cu capacitatea de 200.000 de litri.
De asemenea, este demn de menționat că Aeroportul din Tuzla a fost clasat pe locul 2 național al mășcărilor de aeronave, având o evoluție impresionantă. În conformitate cu datele oficiale ale Asociației Aeroporturilor din România, în anii 2016 și 2017, Aroportul de la Tuzla a fost pe locul 2, după Otopeni, în topul național. Totodată, alte clasamente și statistici arată că RAS Tuzla a înregistrat o creștere constantă, planificată și organică, fără salturi și căderi bruște, rezultatele positive fiind datorate și gestiunii 100% private, caz unic în România.